گلونی

پاییز فصل عکس و عکاسی

پاییز فصل عکس و عکاسی است

پاییز فصل عکس و عکاسی

به گزارش گلونی پاییز فصل خزان و زیبایی، فصلی که با نام پادشاه فصل‌ها از آن نام می‌برند آن‌هم به خاطر شکلی که طبیعت در این فصل به خود می‌گیرد.

کمتر کسی است که علاقه‌ای به پاییز نداشته باشد. در این فصل زیبا طبیعت رنگ عوض می‌کند و این تغییر رنگ زیبایی‌اش را دوچندان می‌کند.

پاییز فصل عکس و عکاسی

گزارش تصویری ولی‌الله میراسماعیلی از پاییز سراب کهمان الشتر

برگ‌های درختان در فصل پاییز رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز به خود می‌گیرند و چون تابلویی چشم‌نوازی می‌کنند و جلوه‌ی شهری نیز از این رنگ‌آمیزی مثتثنی نیست.

در بعضی از شهر‌ها سنگ‌فرش‌ها جای خود را به برگ‌فرش می‌دهند و جلوه‌های پاییز را در هرکجا که درختی باشد به راحتی می‌توان دید و هرچه بر تعداد درختان افزوده‌ می‌شود پاییز اصالت خود را بیشتر به‌رخ می‌کشد.

تا جایی که هیج ره‌گذری نمی‌تواند از ثبت این مناظر به راحتی بگذرد و بازار عکس و عکاسی در طبیعت پاییز بسیار داغ است.

با توجه به نوع طبیعت و درختان رنگ‌بندی پاییز هم تغییر می‌کند و هستند درختانی که در پاییز هم همچنان سرسبز و زیبا هستند.

جنگل‌ها و دشت‌ها و کوه‌ها سند پادشاهی پاییز هستند و برکه‌ها و آبگیرها آیینه‌ای برای دوبرابر کردن این حجم از زیبایی.

رودها و برکه‌ها هنگامی که تصویر طبیعت را در خود منعکس می‌کنند و کوچ پرندگان مهاجر که به سوی گرمسیری می‌آیند گرمسیری که برای ما حالا فصل سرمای آن است.

هر لحظه که سرمان را به آسمان می‌کنیم پرندگان به صف شده را می‌توانیم ببینیم و قدم که می‌زنیم برگی زیر پایمان هست تا صدایش را بشنویم و نفس که می‌کشیم بوی نم باران را می‌توانیم حس کنیم و پاییز با تمام حواس پنج‌گانه‌مان بازی می‌کند.

گفتنی است دره کهمان مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در شهرستان سلسله (در نزدیکی الشتر) و در محدوده شمال شرقی شهرستان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۳۷۵۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پایان پیام

نویسنده: مریم مفیدی

خروج از نسخه موبایل