گلونی

پرونده‌ ویژه محمدرضا شجریان در شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات

پرونده‌ ویژه محمدرضا شجریان

پرونده‌ ویژه محمدرضا شجریان در شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات

پرونده‌ ویژه محمدرضا شجریان در شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات

به گزارش گلونی یک‌صد و بیست ‌و پنجمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد.

پرونده‌ ویژه محمدرضا شجریان

در شماره 125ماهنامه مدیریت ارتباطات به احترام نام و یاد محمدرضا شجریان، طرح جلد را به درگذشت این هنرمند بزرگ اختصاص داده‌ایم.

هنرمندی که در 17 مهرماه چهره در نقاب خاک کشید و از نظر ما به کلام نمی‌آید اندوه و غم از دست دادن او.

در پرونده اصلی این شماره به نام «پرواز عشق»، چهره‌های مختلف درباره محمدرضا شجریان نوشته‌اند.

ناصر فکوهی در یادداشتی و با زبانی سوگوارانه درباره محمدرضا شجریان و حال و هوای مردم ایران از کنسرت جشن هنر شیراز تا بستری شدنش در بیمارستان جم و بالاخره خاکسپاری‌اش نوشته و تاکید کرده که صدای خسرو آواز ایران هرگز خاموش نمی‌شود.

عبداله گیویان، شجریان را تمثل و جسمانیت هویت ایرانی در روزگار معاصر دانسته و به او، نقش «حافظ آواز و رند هنرمند» در ارتباطات اجتماعی دهه‌های اخیر داده است.

پرونده‌ ویژه محمدرضا شجریان

اسماعیل امینی هم در مقاله‌ای این استاد بلندآوازه موسیقی را از سلسله طلایی فرزانگانی معرفی کرده که بیش از هر شخصیت دیگری اهمیت و ارجمندی شعر فارسی را در ترویج فرهنگ دریافت.

علی‌اصغر دشتی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر نیز درباره یکی از اجراهای مشترک با گروهی سوئیسی با کانسپت «آزادی» نوشته که در آن محمدرضا شجریان را به عنوان قهرمان ملی ایران معرفی می‌کند.

در همین پرونده موسی اکرمی، مدرس و محقق فلسفه بخشی از رمان در حال نگارش خود درباره گفت‌و‌گوی شخصیت اصلی داستان با عهدیه- خواننده برنامه‌های کودکان و نوجوانان- درباره محمدرضا شجریان در اوایل دهه 50 را برای چاپ در اختیار ما گذاشته است.

شاهو صبار، مهدی آزموده، علی‌اصغر دشتی، حسین گنجی نیز در یادداشت‌ها و مقاله‌هایی به یاد و نام محمدرضا شجریان نوشته‌اند. مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه نیز در این شماره «سرمقاله‌» و «سخن ماه» خود را به اسطوره آواز ایران اختصاص داده‌اند.

مطالبی با موضوع سلبریتی‌ها

در شماره جدید، درباره سلبریتیسم نیز مطالبی را می‌خوانید. از جمله گفت‌وگویی با دکتر محمدرضا سرگلزایی درباره روان‌شناسی زرد، فضای مجازی و کار روشن‌فکری از نظرتان می‌گذرد که در آن توصیه کرده باید عوارض سلبریتی‌شدن را از ابتدا شناخت و آن را تقلیل داد.

جستاری درباره تأثیرات منفی اینفلوئنسرها و اینکه چرا باید از اینفلوئنسرها دوری کرد، دیگر مطلب خواندنی در همین باره است.

نیکول ماچئیوسکا در نوشته خود این پرسش را که آیا واقعاً اینفلوئنسرها الهام‌بخش زندگی ما هستند یا نقش منفی و مخرب دارند، بررسی کرده است.

بستر آنلاین با ما چه می‌کند؟

ماهنامه مدیریت ارتباطات در شماره جدید سراغ آسیب‌شناسی بسترهای آنلاین ارتباطی و فضای مجازی هم رفته است. سمیه کرمی از ویل سلف را با این سوال محوری که «آیا فضای مجازی ما را به سمت روان‌پریشی جمعی می‌برد؟» ترجمه کرده است.

لب کلام این نوشته آن است که در عصر جدید ارتباط ویدئویی، فناوری‌ها بر همه چیز ما از جلسات اداری گرفته تا روابط شخصی تأثیر گذاشته‌اند و این تاثیرگذاری بهای سنگینی مثل بروز انواع روان‌پریشی داشته است.

مطالبی در باب غذا و غذاشناسان مجازی

در شماره 125 به موضوع غذا و ابعاد ارتباطی و اجتماعی آن نیز پرداخته‌ایم. نیوشا طبیبی به موضوع تیسترهای اینستاگرامی پرداخته و آن‌ها را باجگیران عصر مجازی توصیف کرده است.

به نوشته طبیبی اظهارنظر درباره غذا امری سهل و ممتنع است و هزار نکته باریک‌تر از مو در آن نهفته است. ایده‌های جامعه‌شناسی غذا نیز موضوع مقاله‌ای است که احسان حمیدی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز به رشته تحریر درآورده است.

امیر جدیدی نیز در خاطره‌نوشتی ماجرای سفر به سرپل‌زهاب در زمان وقوع زلزله این منطقه و حضور اتفاقی او در خانه نیمه‌ویران یکی از اهالی به صرف دمپختک را روایت کرده است.

در این شماره همچنین آثاری از امیرعلی خلج، فرهاد محرابی، قلم راحیل صفوی، مریم بهریان، میلاد نوری، سمیه شکری، عرفان مهربان و… را می‌خوانید.

شماره 125 ماهنامه مدیریت ارتباطات را می‌توانید در وبسایت مگیران از طریق این لینک مشاهده کنید و نسخه فیزیکی آن را سفارش دهید.

صاحب‌امتیاز: مؤسسه مطبوعاتی دایره‌رنگی ایده‌آل
مدیرمسئول: امیرعباس تقی‌پور
سردبیر: علی ورامینی
رئیس شورای سیاست‌گذاری: سید غلامرضا کاظمی‌دینان
طراح جلد: تورج صابری‌وند
مدیر هنری: یوسف فروتن
دیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات: بهروز تقی‌پور، بهنام تقی‌پور، روشن مهدوی، محدثه گودرزنیا، سمیرا کیانی.

علاقمندان جهت خرید یا دریافت اشتراک سالیانه می‌توانند با شماره 88356436-021 تماس بگیرند.

امکان خرید و مطالعه تمام شماره‌های این نشریه اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل