آیین تجلیل از کوهنوردان خوزستانی داوطلب عملیات اطفا حریق زاگرس

با حضور فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان خوزستان؛ آیین تجلیل از کوهنوردان خوزستانی داوطلب عملیات اطفا حریق زاگرس برگزار شد

به گزارش گلونی صبح امروز با حضور عزیز قلاوند فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان و مسئولین شهری قلعه تُل آیین تجلیل از کوهنوردان باشگاه کوهنوردی کیان در شهر قلعه تُل شهرستان باغملک برگزار شد.

آیین تجلیل از کوهنوردان خوزستانی

سرهنگ قلاوند عزیز ضمن تقدیر از این کوهنوردان گفت: با توجه به اینکه بالغ بر هشتاد درصد جغرافیای استان را عرصه‌های ملی و طبیعی در برگرفته است، می‌طلبد تا با برگزاری این مراسمات سپاسگزاری، از زحمات نیروی داوطلب حاضر در حوزه پاسداری منابع ملی و طبیعی تقدیر کنیم و دیگران را نیز ترغیب به همراهی نماییم، چرا که با حمایت سازمان‌های مردم نهاد و کوهنوردان طبیعت دوست داوطلب امکان حفاظت بهینه از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی فراهم می‌شود.

گفتنی است کوهنوردان باشگاه کیان قلعه تُل از برگزیدگان صعودهایی برتر کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی کشور در سال ۹۷ هستند که چند سالی است با برگزاری کارگاه‌های اطفا حریق برای جوامع محلی و حضور مستمر در عملیات‌های اطفا، گام‌های مثبتی در جهت ترویج فرهنگ پاسداری از میراث طبیعی زاگرس برداشته‌اند.

لازم به ذکر است که حدود ۹۵۰ هزار هکتار عرصه‌های جنگلی در خوزستان وجود دارد که بالغ بر ۸۰ هزار هکتار آن در شهرستان زاگرس‌نشین باغملک واقع در بخش شمال شرق این استان است.

این شهر مرکز شهرستان باغ‌ملک است و در شرق استان خوزستان قرار گرفته‌ است.

شهرستان باغ‌ملک، یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است.

باغ‌ملک در سال ۱۳۷۱ تبدیل به شهرستان شد. باغ‌ملک با شهرستان‌های رامهرمز، ایذه، هفتگل، مسجد سلیمان است و با استان‌های چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم‌مرز است.

مردم شهرستان باغملک لر زبان هستند. مردم شهرستان باغ‌ملک از ایل زنگنه،ایل بهمئی و بختیاری (چهار لنگ و هفت لنگ) هستند.

زنگنه های شهرستان باغ‌ملک از چندین طایفه شامل طایفه سلمانوند، عباسوند، شرفوند، اوموند، هزاروند، گراوند، گیجوند، فرهادوند، گلابوند، تدوئی، کُرد حسینخانی و کُردزنگنه تشکیل شده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 183135 ساعت خبر : 1:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=183135
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات