انفجار در ترکیه را جدی بگیرید

انفجار در ترکیه را جدی بگیرید

به گزارش گلونی دوشنبه شب انفجاری مهیب در استان «هاتای» در جنوب ترکیه و هم مرز با سوریه را لرزاند.

انفجار در ترکیه

ترکیه کشوری است در همسایگی شمال کشور ما و یکی از پرسفرترین مقاصد ما ایرانی‌ها اما چیزی که در این ماجرا حائز اهمیت است حضور ایرانیان بیشمار در ترکیه نیست بلکه نزدیکی ما به این کشور است.

ما به ترکیه نزدیک هستیم اما اصلا شبیه نیستیم. نزدیکی ما به ترکیه شاید منجر به انتقال این انفجارها به داخل خاک ما بشود اما شباهت نداشتن ما با ترکیه ممکن است باعث به بار آمدن یک فاجعه ملی شود.

شب گذشته در یکی از شهرهای ترکیه انفجاری رخ می‌دهد. بلافاصله کل رسانه‌های ترکیه به آن می‌پردازند و اخبار آن را پوشش می‌دهند.

خدای ناکرده اگر این اتفاق در یکی از شهرهای ما روی دهد آیا رسانه‌ها سریع خبرش را منتشر می‌کنند یا به به موضوع نمی‌پردازند و فقط اهالی رسانه در فضای مجازی به آن واکنش نشان می‌دهند.

اما رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی ۲۴ ساعته به طور زنده ماجرای انفجار را پوشش می‌دهند. مخاطب هم تشنه دانستن است در نتیجه رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی را پیگیری می‌کند و آنها هم هرچه دلشان بخواهد را تقدیم مخاطب می‌کنند.

گاهی ممکن است از خبر انفجار یک پیک‌نیک، آزمایش هسته‌ای بسازند و منتشر کنند. خب این فاجعه ملی نمی‌سازد؟

بعد از یکی دو روز مسئولین می‌آیند و یکی تکذیب می‌کند و یکی تایید می‌کند بعد تازه رسانه ملی به موضوع می‌پردازد و آخر هفته هم یک مستند می‌سازند با اسمی مشابه با «و اما حقیقت…» را بعد از اخبار پخش می‌کنند. که خب دیگر خیلی خیلی دیر شده است.

مواجهه با بحران در هر کشور یک بحث است و مواجهه رسانه‌ای با آن یک بحث دیگر است.

شما می‌توانید با رسانه کشورتان را امن نشان دهید و از آن سو اگر رسانه را جدی نگیرید کشور امن‌تان در جهان به یک کشور عجیب تبدیل می‌شود.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 183315 ساعت خبر : 12:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=183315
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات