برگزاری کنسرت در اماکن تاریخی اشتباه است

برگزاری کنسرت در اماکن تاریخی اشتباه است

به گزارش گلونی پس از اینکه گروه موسیقی بانوان وزیری به همراهی استاد کیوان ساکت در غار علیصدر کنسرت برگزار کردند، برخی از فعالان حوزه گردشگری به این مراسم انتقاد کردند.

برگزاری کنسرت در اماکن تاریخی

حرف منتقدین و البته دلسوزان گردشگری این است که برگزاری مراسم در اماکن باستانی و تاریخی باعث تخریب آن اماکن می‌شود. البته تخریب نه به معنای فرونشستن یک شبه سقف آن اماکن.

تخریب یعنی برگزاری این مراسم به مرور و در خلال سال‌ها باعث نابودی تدریجی این آثار می‌شود.

صدای بلند، تردد خودروهای بزرگ و باری، حمل صندلی و میز و تجهیزات موسیقی، عبور ده‌ها و صدها نفر به طور هم‌زمان، همه و همه دلیلی است برای تخریب تدریجی اماکن تاریخی و باستانی کشورمان.

همانطور که می‌دانید کیفیت نگهداری آثار تاریخی در کشور ما به مانند کشورهای پیشرفته نیست و همینطوری هم این آثار ارزشمند در حال تخریب است. حالا چه کاری است که با برگزاری کنسرت و مراسم دیگر این تخریب را سرعت ببخشیم؟

اصلا سوال اصلی اینجاست که واقعا چرا؟ چرا باید کنسرت موسیقی در اماکن تاریخی و گردشگری برگزار شود؟ هدف از این کار چیست؟

می‌خواهند ملت را به هوای بازدید از آثار تاریخی به پای کنسرت بکشانند یا به هوای کنسرت به بازدید از اماکن تاریخی ترغیبش کنند؟

اصلا آن بازدیدکننده طفلک هم نمی‌داند چه کند؟ موسیقی گوش کند یا محو تماشای آثار تاریخی شود و به حرف راهنماها گوش کند و مطالب روی دیوار را بخواند؟

موسیقی اگر برای افراد جذاب باشد حاضرند به خاطرش کیلومترها سفر کنند. برای کشاندن مردم به سالن کنسرت نیازی به این تمهیدات نیست.

بزرگواران باید بدانند برگزاری چنین مراسمی نه به نفع مردم است و نه به نفع آثار تاریخی. مگر اینکه منفعت شخصی و اسپانسر به نفع مردم و تاریخ کشور بچربد که آن دیگر بحثش جداست.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 185392 ساعت خبر : 1:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=185392
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات