حامیان ترامپ چه کسانی هستند؟

حامیان ترامپ چه کسانی هستند؟

به گزارش گلونی هرچند دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن باخت اما طبق آمار نسبت به انتخابات دوره قبل میلیون‌ها رای بیشتر کسب کرد. شاید برای شما هم سوال باشد که این میلیون‌ها نفر در آمریکا چه کسانی هستند و برای چه به چنین فرد فاسدی رای دادند؟

یکی از کاربران توئیتر با انتشار یک رشته توئیت به این سوال‌ها پاسخ داد.

او در توئیت اول خود نوشت:

حامیان ترامپ

فریبا پژوه ادامه داد: از پروفسور چامسکی در دانشگاه آریزونا پرسیدم. او به تاثیر مهم رادیوهای محلی مانند (الکس جونز) و تاثیر سخنرانان کلیساهای محلی اشاره کرد و به من توصیه کرد تا با مردم این مناطق از نزدیک صحبت کنم.

در چند هفته گذشته سفری به ایالت‌های قرمز داشتم. از اوهایو، کنتاکی و تنسی عبور کردم. به جای اتوبان مسیر جاده‌های روستایی را انتخاب کردم و با رای دهندگان به ترامپ گقت‌وگو کردم.

اول اینکه با من به عنوان یک زن مسلمان ایرانی-خارجی (از نگاه آنها) رفتار خوبی داشتند. هرچند توضیح دادند که گروه‌هایی در اطراف هستند که علاقه‌ای به صحبت کردن با خارجی‌ها ندارند و به هیتلر علاقه‌مند هستند!

این افراد به ترامپ رای می‌دهند چراکه او را یک وطن‌پرست و شخصیتی «باحال»،«مشتی» و «از خودمون» می‌دانند.

آنها شغل دولتی ندارند. معتقدند ترامپ شغل‌ها را از چین و مکزیک به ایالات متحده بازگردانده، می‌گویند او ضد سیستم سیاسی (جمهوری‌خواه یا دمکرات) است و حزب جمهوری‌‎خواه را به نفع مردم «هایجک» کرده است.

مساله مهم برای این قشر مساله «نان شب»است. اینکه چطور در سیستم کاپیتالیستی این کشور، زندگی و شغل داشته باشند تا بتوانند سر ماه وام خود را به بانک‌ها بپردازند و خانه‌های خود را حفظ کنند.

طرفداران عموما بسیار ترامپ مذهبی هستند به همین دلیل با رشد حرکت‌های غیرمذهبی یا ضدمذهبی عموما در شهرهای بزرگ مخالف هستند.

معتقدند افرادی که در شهرهای مهم و گران مانند نیویورک، شیکاگو، دی سی و لوس آنجلس زندگی می‌کنند به شکلی به حلقه قدرت و ثروت وصل هستند به همین دلیل آنها مخالفند. با رسانه مخالفند و به آنها اعتماد ندارند چرا که معتقدند رسانه‌ها هم به اصحاب قدرت وابسته هستد و منافع خودشان را دارند.

به همه این دلایل و بر اساس متمم دوم قانون اساسی طرفدار حمل سلاح هستند چون می‌گویند مردم باید در مقابل دولت بتوانند از خود و از قانون اساسی دفاع کنند. (به ماجرای ربودن فرماندار میشیگان در چند هفته گذشته رجوع کنید) پرچم کنفدراسیون را نصب می‌کنند و معتقدند این پرچم نشانه هیچ چیزی نیست جز وطن پرستی و rebel.

می‌گویند زندگی سیاهان مهم است همانطورکه «زندگی همه مهم است».

معمولا ازطبقه کارگر و کشاورز هستند. معمولا کم درآمد هستند، کمتر به شهرهای بزرگ سفر می‌کنند. حفظ خانواده و ارزش‌های خانوادگی برایشان خیلی اهمیت دارد و معمولا توان پرداخت هزینه سرسام‌آور تحصیلات در دانشگاه را ندارند.

به همین دلیل و دلایل بیشتر مسایلی که از زاویه دید ما «مهم» است، برای طرفداران ترامپ به خصوص در شهرهای کوچک و روستاها «بی‌اهمیت»است.

اینکه او متهم به سکسیست بودن یا نژادپرست بودن و… است را رد می‌کنند و می‌گویند این حرف‌ها توطئه علیه اوست به نظر می‌رسد برایشان مهم نیست.

یکی می‌گفت چه اهمیتی دارد او چطور حرف می‌زند وقتی من شغل دارم، نان شب دارم و می‌توانم بدهی‌های بانکی‌ام را سر ماه بپردازم؟

«شاید» اگر هر کدام از ما خود را به جای آنها بگذاریم و از زاویه نگاه آنها به دنیا نگاه کنیم دست کم می‌توانیم به این سوال پاسخ بدهیم که چرا ترامپ؟

حامیان ترامپ

و حرف آخر! در بیشتر کشورهایی که من به آنها سفر کردم یا در آنها زندگی کردم با یک مشکل اساسی رو به رو هستند.

جامعه «روشنفکری» با مردم عادی ارتباط ندارند. یا آنها را نمی‌بینند یا تحقیر می‌کنند یا صدایشان را نمی‌شنوند و همین صداهای خاموش، همین مردم «کم سواد» روستایی، می‌توانند تغییر ایجاد کنند.

در ایران در طول تاریخ این ‌مشکل وجود داشته، در عراق ‌و افغانستان این مساله را به وضوح دیده‌ام. کافه‌های آنچنانی در کابل و فقر و بی‌سوادی و ناامنی درمناطق دیگر.

درعراق، بغداد زیبا و شهرک صدر در کنار بغداد که نمی‌توان حتی از کنارش گذشت و اینجا در ایالات متحده هم همان آش و همان کاسه در ابعاد بزرگ‌تر و پیچیده‌تر.

چرا نتایج نظرسنجی‌ها دربسیاری از موارد در آمریکا سنخیتی با واقعیت ندارد؟

به دلیل فاصله از متن جامعه و دلایل بسیار دیگری که هنوز نسبت به آنها ناآگاهم و به دنبال پاسخی برایشان هستم.

پایان پیام

کد خبر : 186664 ساعت خبر : 7:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=186664
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات