خواننده کیست و چطور از زیرزمین به آن ور آب می‌رسد؟

خواننده کیست و چطور از زیرزمین به آن ور آب می‌رسد؟

به گزارش گلونی این قسمت از دایره المعارف مشاغل به شغل خوانندگی پرداخته است که در ادامه با هم می‌خوانیم.

خواننده کیست

خواننده: مطرب، آوازخوان، کسی که فقط می‌خواند، کسی که تارهای صوتیش سالم است و می‌تواند بخواند. کسی که با صدای خوش می‌خواند، کسی که با قیافه خوب می‌خواند.

خوانندگی از آن دسته مشاغلی است که امکان دست یافتن به آن به هر خانوار ایرانی تعلق می‌گیرد. کافی است که لال نباشی وگرنه هر ایرانی پتانسیل خواننده شدن را دارد، مگر اینکه خلافش ثابت شود.

البته وقتی این توان بالقوه بالفعل می‌رسد که امکانات فراهم باشد. البته مثل قدیم لازمه‌اش صدای خوش و پشتکار نیست، باید قیافه خوبی داشته باشی و حال جیبت خوب باشد، بقیه را مدیر برنامه حل می‌کند. لب خوانی را را برای همین روزها گذاشتند.

 خواننده‌ها موقع لب‌خوانی واقعا توی حس می‌روند تا پول‌شان حلال باشد. خواننده‌ها با لب خوانی به صورت دورکاری می‌توانند کار کنند.

از خانه لب خوانی می‌کنند و در کنسرت آهنگ پخش می‌شود. یا اینکه می‌توانند سفر بروند و دوست‌شان به جایشان لب خوانی کند.

یکی از تفریحات خانواده ما این است که مچ خواننده‌ها را بگیریم، ولی موفق نمی‌شویم. آنها از ما زرنگ‌تر هستند.

خواننده‌ها خیلی روی انتخاب شعر دقت می‌کنند که هر مزخرفی را به گوش مردم تحویل ندهند.

از طرف دیگر سخت نمی‌گیرند و متن‌ها را از دل دیالوگ‌های مردم انتخاب می‌کنند. می‌خواهند مخاطب فکر کند که با اعضای خانواده‌اش در حال حرف زدن یا دعوا و شکایت کردن است.

بعضی خواننده‌ها با هم مسابقه می‌دهند. هر کی بیشتر شکست عشقی بخورد، برنده است. یعنی من حساب کردم با این سرعت که می‌شکنند، الان باید خرد خاک شیر شده باشند.

بعضی خواننده‌ها خیلی مردمی هستند. من یک کنسرت رفته بودم، بعدش ناراحتی حنجره گرفتم. از بس داد زدم. خواننده روی صندلی لم داده بود و میکروفون را سمت ما می‌گرفت تا بخوانیم.

بعد مدام ما را تشویق می‌کرد و می‌گفت ای جانم و ما بیشتر داد می‌زدیم. واقعا خیلی روحیه کار تیمی این هنرمندها قابل تحسین است.

خواننده‌ها برای دیده شدن زحمت می‌کشند. برعکس فوتبالیست‌ها که از زمین خاکی شروع می‌کنند، بعضی خواننده‌ها از حمام کارشان را شروع می‌کنند.

در فامیل ما همه برای خواننده شدن بچه‌هایشان بستر حمام داغ را فراهم کردند، ولی از آن‌ها آبی گرم نشد. تازه تا مدتی به خاطر مصرف بی‌رویه آب‌شان را قطع کردند.

بعضی خواننده‌‎ها هم از زیرزمین کارشان را شروع می‌کنند. بعد از مدتی تلاش شبانه‌روزی سر از زمین در می‌آورند. بعضی‌ها هم درگیر حاشیه و خط قرمزها می‌شوند و وضعیت‌شان روی هواست. بعضی‌ها هم مستقیم از زیرزمین به آن ور آب می‌روند.

خلاصه که اگر کاری ندارید و اصواتی از حنجره‌تان بیرون می‌آید، سریع دست به کار شوید. یک پیج در اینستاگرام بزنید و آهنگ‌هایتان را پخش کنید. ملت هنرمندنواز حتما دنبال‌تان می‌کنند.

پایان پیام

قسمت‌های دیگر را بخوانید

نویسنده: سمیه سام‌خانیان

کد خبر : 181953 ساعت خبر : 1:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=181953
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات