درخواست از جوامع محلی پارک ملی بمو درباره خرس

درخواست از جوامع محلی پارک ملی بمو درباره خرس

به گزارش گلونی اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان فارس از جوامع محلی اطراف پارک ملی بمو درخواست کرد در صورت مشاهده خرس در اطراف باغات و زمین‌های کشاورزی ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و سپس مراتب را به سرعت به ماموران اجرایی گزارش دهید.

در هنگام مشاهده خرس چه کنیم؟

خرس‌ها حتی هنگامی که توله دارند از حمله به انسان تا آنجا می‌‌توانند خودداری می‌‌کنند.

اگر در طبیعت خرس دیدید کافی است تحریک‌اش نکنید و از او دور شوید.

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

درخواست از جوامع محلی

گفتنی است در تاریخ یازدهم آبان ماه اهالی روستای محمود آباد در حاشیه شمال شرق پارک ملی بمو تصاویری از یک فرد خرس که توسط سگ‌های گله در مزرعه ذرت تعقیب می‌شد در اختیار رئیس پارک ملی بمو قرار دادند.

با توجه به اینکه این اولین گزارش از مشاهده خرس در حاشیه پارک ملی بمو است و با توجه به فاصله زیاد با آخرین حد پراکنش و زیستگاه‌های خرس در استان موضوع در دست بررسی است و به جهت احتیاط  ماموران اجرایی امشب در منطقه مستقر خواهند بود.

آرندی رئیس پارک ملی بمو نیز با بیان اینکه در صورت تحریک نشدن حیوان مشکلی متوجه اهالی نخواهد بود از اهالی روستای محمودآباد خواسته تا آرامش خود را حفظ کنند و در صورت مشاهده خرس مراتب را سریعا به ماموران اجرایی گزارش دهند.

تا پیش از این اصرار و توصیه ما بر این بود که هرکس باید حیوانات و جانوران محیط پیرامون خود یا محیطی که قصد سفر به آنجا دارد را بشناسد و رفتار مناسب در هنگام مواجهه با هر یک را آموزش ببیند اما حالا گویا ماجرا تغییر کرده است.

گویا با دست‌کاری‌های عظیم محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و اقلیمی، از بین رفتن منابع تغذیه و… حیوانات و جانوران هم قصد تغییر محیط زندگی خود را دارند.

حالا دیگر همه ما باید اکثر حیوانات و جانوارانی که به هر نحو ممکن است با آن‌ها مواجه شویم را بشناسیم. لااقل جانوران و حیوانات خطرناک را بشناسیم و بدانیم که در هنگام مواجهه با آن‌ها چه رفتاری باید از خود بروز دهیم.

پایان پیام

کد خبر : 184737 ساعت خبر : 12:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=184737
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات