این عکس جنگل توسکستان نیست؛ اشتباه نکنید

این عکس جنگل توسکستان نیست؛ اشتباه نکنید

به گزارش گلونی چند روزی است که جنگل توسکستان در آتش می‌سوزد و هیچ اقدام موثری برای خاموش کردن این آتش از سوی مقامات و مسئولان صورت نگرفته است.

از آن‌رو رسانه‌ها و افراد حامی محیط زیست حسابی غصه می‌خورند و از بی‌توجهی به این جنگل بسیار گله دارند.

آن‌ها در صفحات شخصی و رسانه‌های خود مدام توجه‌ها را به سوی آتش‌سوزی جنگل توسکستان جلب می‌کنند تا بالاخره اقدام موثری در راستای حفظ محیط زیست انجام شود.

در این میان اما عده‌ای هستند که دل‌شان به حال محیط زیست می‌سوزد ولی برای نشان دادن مظلومیت جنگل توسکستان از اطلاعات و تصاویر غلط و بدون منبع استفاده می‌کنند.

عکس جنگل توسکستان

ابراهيم حيدری، عكاس ایرانی در همین باره نوشته است:

دمتون‌گرم که به فکر جنگل توسکستان هستید اما این عکس اسب‌های هراسان که به عنوان عکس آتش‌سوزی توسکستان منتشر می‌کنید، توسط بروک میچل از آتش‌سوزی کانبارا استرالیا در اول فوریه ۲۰۲۰ گرفته شده است و ربطی به توسکستان ندارد.

این عکس جنگل توسکستان نیست
این عکس جنگل توسکستان نیست؛ اشتباه نکنید

حمایت از محیط زیست امری پسندیده است اما نه به هر قیمتی. اما نه به قیمت انتشار مطالب غیرواقعی. نه به قیمت گمراه کردن مخاطب. نه به قیمت فریب دادن مردم برای گرفتن لایک بیشتر.

پیش از این هم عکس‌های آتش‌سوزی استرالیا به جای تصاویر آتش‌سوزی زاگرس توسط عده‌ای منتشر می‌شد تا احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

البته تقصیر اصلی به گردن فرد یا رسانه‌ای است که برای اولین بار این عکس‌های اشتباهی را منتشر می‌کند. چون او می‌داند که عکس را از کجا برمی‌دارد و داستان عکس چیست.

اما دیگرانی که صرفا برای اطلاع‌رسانی به آن خبر اعتماد می‌کنند و منتشرش می‌کنند تقصیری ندارند جز دقت در اصالت خبر. خیلی از خبرگزاری‌های رسمی هم متاسفانه از همین عکس برای اسب‌های جنگل توسکستان استفاده کردند.

جا زدن تصاویر جذاب خارجی برای اتفاقات داخلی بیشتر به منظور تحریک احساسات مخاطب و گرفتن لایک و کلیک انجام می‌شود نه برای کمک به بهبود اوضاع.

چراکه آن عکس‌ها جذابیت بصری بیشتری دارند و می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. اما این توجه‌ها صرفا به همان زدن لایک و کلیک مختوم می‌شود و هیچ اثری ندارد.

پایان پیام

کد خبر : 186510 ساعت خبر : 5:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=186510
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات