گلونی

قیمت مواد شوینده ۴۰ درصد گران شد؛ آیا درآمد ایرانی‌ها در ماه‌های اخیر افزایش داشته است؟

قیمت مواد شوینده ۴۰ درصد گران شد

قیمت مواد شوینده ۴۰ درصد گران شد

قیمت مواد شوینده ۴۰ درصد گران شد

به گزارش گلونی رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت: خمیر دندان، صابون، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی و شیشه پاک‌کن ۴۰ درصد و باقی اقلام بهداشتی ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

حالا ایرانی‌ها با گران شدن ۴۰ درصدی آن چه می‌کنند؟ آیا درآمد ایرانی‌ها در ماه‌های اخیر افزایش داشته است؟ سوال‌های بدیهی می‌پرسیم ما هم. جواب مشخص است.

ماجرای گرانی قیمت مواد شوینده

پس از شیوع کرونا در کشور بیم آن می‌رفت که به دلیل افزایش تقاضا برای خرید مواد شوینده این محصولات در بازار نایاب شوند.

اما بر خلاف انتظارها نه‌تنها این کالا در بازار نایاب نشد بلکه در انواع و اقسام مختلف تولید و روانه فروشگاه‌ها شد.

خریدار هم زیاد بود. بازار محصولات شوینده و بهداشتی حسابی داغ شد. مردم به بهداشت محیط زندگی و محل کار خود حساس شده بودند و توصیه‌ها هم برای شست‌وشوی پی‌درپی دست‌ها خود علتی بود برای استقبال مردم از این محصولات.

اما حالا این خبر کمی ماجرا را تغییر می‌دهد. دلیل این افزایش قیمت بالا چیست؟ یک بازار چه چیزی احتیاج دارد که اینقدر رونق بگیرد؟

وقتی فروش یک محصول بالاست چه دلیلی برای افزایش قیمت وجود دارد؟ چرا به ترکیب تیم برنده دست می‌زنند؟

جواب مشخص است. یک جمله جواب این سوال‌هاست. آن هم این است: چرا بیشتر سود نکنیم؟

وقتی همه چیز به طور افسارگسیخته گران می‌شود چرا محصولات بهداشتی گران نشود؟ بقیه مشتری ندارند؟ تحریم هستند؟ مهم نیست.

مهم این است که ما هم می‌توانیم گران کنیم. ما هم می‌توانیم سود بیشتری ببریم. چرا نبریم؟

به جرات می‌توان گفت مواد شوینده در ماه‌های اخیر جزو محصولات اصلی خانوار ایرانی بوده است. این کالاها حتا از گوشت و برنج هم بیشتر مصرف داشته است.

حالا ایرانی‌ها با گران شدن ۴۰ درصدی آن چه می‌کنند؟ آیا درآمد ایرانی‌ها در ماه‌های اخیر افزایش داشته است؟ سوال‌های بدیهی می‌پرسیم ما هم. جواب مشخص است.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل