نبود اینترنت در لرستان محروم تقصیر خود روستایی‌هاست

نبود اینترنت در لرستان محروم تقصیر خود روستایی‌هاست

به گزارش گلونی پس از شیوع کرونا در کشور و جهان اکثر سیستم‌های آموزش در سراسر جهان رو به مجازی شدن آوردند. آموزش و پرورش ما هم تلاش کرد تا مدارس و کلاس‌ها را به طور مجازی تشکیل دهد.

نبود اینترنت در روستاهای محروم

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

روستای کمره میشنان در لرستان فاقد اینترنت است و کرونا باعث شده بچه‌ها از تحصیل باز بمانند.

نرم‌افزار شاد یا همان شبکه آموزشی دانش‌آموزان به دست وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد و وزارت ارتباطات هم قول داد تا زیرساخت و تجهیزات لازم را فراهم کند.

در ابتدا انتقادات بیشتر به ضعف نرم‌افزار شاد معطوف بود. سنگین بود. هنگ می‌کرد. قابلیت‌های پایینی داشت و چندین و چند ایراد دیگر.

در مرحله بعدی انتقادها بیشتر به سمت اینترنت گران قیمت رفت. دانش‌آموزان و اولیای آنها انتقاد داشتند که ما چرا باید هم هزینه ثبت‌نام در مدرسه را هزینه کنیم و هم کلی پول بابت اینترنت بدهیم؟

وقتی هیچ استفاده‌ای از آن مدرسه نمی‌شود و همه چیز مجازی است پس باید هزینه مدرسه را خرج اینترنت کنیم.

از آن سو عده‌ای معتقد بودند با توجه به اینکه در قانون اساسی کشور ما تحصیل برای همه دانش‌آموزان باید رایگان باشد از وزارت ارتباطات تقاضای رایگان شدن اینترنت دانش‌آموزی را داشتند.

آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات هم همیشه تلاش داشتند تا مشکلات را پیگیری و حل کنند. چرا؟ چون این انتقادات و خواسته‌ها از زبان دانش‌آموزان و اولیای تهرانی آن‌ها گفته شده بود.

چون دانش‌آموزان مراکز استان‌های مهم به این سیستم انتقاد داشتند در نتیجه وزیر آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات مجبور بودند راه به راه مصاحبه کنند و قول مساعدت و همکاری بدهند.

اما از همان روزهایی که ماجرای آموزش مجازی مطرح شد عده‌ای هم معتقد بودند در بسیاری از روستاهای محروم کشور اصلا اینترنتی وجود ندارد که بخواهد رایگان باشد یا نباشد.

اصلا اینترنتی وجود ندارد که بخواهد نرم‌افزار شاد را اجرا کند که حالا نرم افزار شاد به درد می‌خورد یا نمی‌خورد. اصلا آنتی وجود ندارد که اینترنتی باشد.

انتظار می‌رفت همانطور که وزارت‌خانه‌های مربوطه در مقابل خواسته‌های بچه‌های شهر چشم چشم کردند و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کردند، همانطور هم مشکلات دانش‌آموزان روستاهای محروم کشور را برطرف کنند که متاسفانه این اتفاق نیوفتاد.

هنوز هم مثل روز اول شاهد نبود اینترنت در این روستاهای محروم هستیم. هنوز هم این بچه‌ها اینترنت ندارند چه برسد به اینترنت رایگان.

هنوز هم اینترنت ندارند چه برسد به نصب نرم‌افزار شاد. هنوز هم آنتنی ندارند چه برسد به اینترنت.

البته مشکل نه از وزارت آموزش و پرورش است و نه از وزارت ارتباطات بلکه مشکل از والدین این بچه‌ها است که صبور و محجوب و مظلوم هستند و پایه میز مدیران را به لرزه در نمی‌آورند.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 184725 ساعت خبر : 1:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=184725
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات