گلونی

درخواست ارائه مستندات داروهای طب سنتی برای کرونا

سازمان نظام پزشکی از رئیس سازمان غذا و دارو خواست مستندات علمی

سازمان نظام پزشکی از رئیس سازمان غذا و دارو خواست مستندات علمی

درخواست ارائه مستندات منجر به تائید داروهای طب سنتی برای کرونا

به گزارش گلونی رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران از رئیس سازمان غذا و دارو خواست مستندات علمی منجر به تائید داروهای منصوب به حوزه طب سنتی درخصوص درمان کرونا به این سازمان ارائه شود.

رییس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به رئیس سازمان غذا و دارو از وی خواست مستندات علمی داروهای منصوب به حوزه طب سنتی درخصوص درمان کرونا به این سازمان ارائه شود. متن نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر شانه ساز

معاون محترم وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو

با سلام و احترام

با توجه به طرح پرونده‌هایی در حوزه انتظامی سازمان نظام‌پزشکی در مقوله بیماری کرونا و داروهای استفاده شده در این بیماری خواهشمند است مستندات علمی منجر به ارائه مجوز به داروهای شربت موکوزیفت، شربت استاپ سیویر، شربت آنوال اس، اسپری دهانی PHR ۱۶۰ را جهت استفاده کارشناسان و اساتید کمیسیون انتظامی سازمان نظام‌پزشکی ارائه فرمایید.

دکتر محمدرضا ظفرقندی

درخواست ارائه مستندات

گفتنی است تا به این لحظه شرکت فایزر اعلام کرد که واکسن کرونا تولیدی این شرکت تأثیرگذاری بیش از ٩٠ درصد در پیشگیری از کرونا به همراه داشته و این نتیجه بیشتر از حد انتظار بوده است. فایزر از مهم‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان است.

شرکت داروسازی فایزر می‌گوید واکسن کرونای این شرکت در بیش از نود درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرده است. فایزر این واکسن آزمایشی را با همکاری شرکت بیواِن‌تِک ساخته است.

در مرحله سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فایزر به ۴۳۵۰۰ نفر در شش کشور دنیا، آمریکا، آلمان، برزیل، آرژانتین، ترکیه و آفریقای جنوبی در دو نوبت به فاصله سه هفته تزریق شده است.

فایزر می‌گوید در نود درصد موارد مصونیت به کرونا هفت روز بعد از تزریق نوبت دوم و ۲۸ روز بعد از نوبت اول حاصل شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین گفت در آخرین مرحله کارآزمایی بالینی هیچ عارضه جانبی جدی‌ای تاکنون مشاهده نشده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل