گلونی

دلیل سیل های کشور قبول نکردن مسئولان است

دلیل سیل های کشور

دلیل سیل های کشور قبول نکردن مسئولان است

دلیل سیل های کشور قبول نکردن مسئولان است

به گزارش گلونی چندین سال است که با یک نم باران در برخی از شهرهای کشور سیل جاری می‌شود و خیابان‌ها و خانه‌ها را آب برمی‌دارد.

دلیل سیل های کشور

بارها و بارها کارشناسان گرد هم جمع شدند و نظرها و تحلیل‌های مختلفی را برای دلیل جاری شدن سیل مطرح کردند اما دلیل این سیل‌ها یک چیز بیشتر نیست. آن هم قبول نکردن مسئولان است.

بسیاری از مدیران و مسئولان شهری نمی‌خواهند قبول کنند که مشکل و ضعف در معماری شهری و مدیریت آن‌هاست.

آن‌ها نمی‌خواهند قبول کنند که تا سبک مدیریت آنها تغییر نکند، تا زیرساخت‌ها را اصولی و علمی نسازند، تا بی‌خیال افتتاح‌های آبکی و عکس گرفتن با قیچی و ربان نشوند، تا قراردادهای شهرداری و مناقصه‌ها از اختیار اقوام و آشنایان خارج نشود، وضع همین است که هست.

بالا بروید و پایین بیایید و همایش برگزار کنید و کارشناس دعوت کنید فایده ندارد.

باز هم با یک نم باران، شهرتان را آب برمی‌دارد. پس به جای هدر دادن بودجه شهر و دیار خود، بنشینید و کلاه‌تان را قاضی کنید. بنشینید و تصمیم‌تان را بگیرید.

قبول داریم انصافا تصمیم سختی است. اینکه قبل از ساخت و ساز، پژوهش و تحقیقات علمی به عمل آورید.

اینکه اقوام و آشنایان را به حال خودشان رها کنید. اینکه شبانه روز کار کنید و هر تصمیمی را با مشورت متخصصان و کارشناسان اهل فن انجام بدهید واقعا سخت است.

واقعا سخت است قبول کنید راه را تا اینجا اشتباه طی کرده‌اید.

اما بالاخره که چه؟ اگر واقعا قصدتان جلوگیری از وقوع سیل است باید این موارد را قبول کنید. باور کنید یکی از مهمترین دلایل وقوع و تکرار سیل، همین قبول نکردن شما بزرگواران است. پس اگر دل‌تان به حال مردم شهرتان می‌سوزد، بسم‌الله. این شما و این میدان.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل