گلونی

سمت چپ اتاق اول نگاهی تازه به مرگ و زندگی دارد

سمت چپ اتاق اول نگاهی تازه به مرگ و زندگی دارد

سمت چپ اتاق اول نگاهی تازه به مرگ و زندگی دارد

سمت چپ اتاق اول نگاهی تازه به مرگ و زندگی دارد

داستان بلند «سمت چپ، اتاق اول» نوشته امیر پروسنان که چهارمین کتاب این داستان نویس محسوب می‌شود که به گفته او نگاهی تازه به مرگ و زندگی دارد و به تازگی توسط انتشارات صدای معاصر منتشر و روانه کتاب فروشی‌ها شده است.

به گزارش گلونی داستان بلند «سمت چپ، اتاق اول» در 124 صفحه و با قیمت 21 هزار تومان منتشر شده است.

امیر پروسنان داستان نویس و خبرنگار است و پیش از این مجموعه شعر «غصه‌های یک تبعیدی»، مجموعه داستان کوتاه «مرگ خاموش آقای نویسنده» و «زن‌ها همیشه همین طور هستند» را منتشر کرده بود.

سمت چپ اتاق اول

این داستان نویس درباره تازه‌ترین کتاب خود بیان کرد: «همه ما در لحظه‌هایی از زندگی، به مرگ فکر کرده‌ایم و شاید فضاهایی از زندگی پس از مرگ را تصور کرده باشیم.

این داستان بلند نگاهی تازه به مرگ و زندگی دارد که با چاشنی طنز همراه شده است.

هرچند این طنز بسیار تلخ است و در واقع می‌خواهد این حقیقت را بیان کند که آن‌چه در زندگی می‌گذرد بسیار اهمیت دارد و باید مسیر زندگی را به شکلی پیش ببریم که پس از مرگ پشیمان نباشیم.

پروسنان ادامه داد: زیرلایه‌های این داستان بلند در 23 فصل به مفاهیم مهمی اشاره می‌کند که شاید بسیاری از ما وقتی زنده هستیم، به آن مفاهیم توجهی نمی‌کنیم.

تنهایی و عشق از جمله این مفاهیم است که در قالب داستان‌های موازی و شخصیت‌های داستان گنجانده شده است.

وی بیان گفت: این داستان را در حدود سه سال نوشتم و اولین تجربه داستان نویسی‌ام در قالب داستان بلند بود.

علاقه‌ام همواره به سمت داستان کوتاه بوده و هست، اما طرح این داستان نیازمند بستر داستان بلند بود و چاره‌ای جز این نداشتم که حرف‌هایم را در این قالب داستانی بگویم.

به هر حال این واقعیت وجود دارد که این روزها مخاطب کمتری به سمت داستان‌های بلند و رمان‌ها می‌روند و شاید بسیاری از مخاطبان ترجیح بدهند که داستان کوتاه بخوانند.

زندگی انسان امروز به واسطه فضاهای مجازی و جهان الکترونیک، دچار محدودیت زمانی شده و باید این محدودیت‌های خود خواسته و حتی اجباری را در نظر گرفت.»

این داستان بلند را می‌توانید از سایت سی بوک به صورت آنلاین خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل