گلونی

مرگ مارادونا پایان یک دوران باشکوه بود

مرگ مارادونا

مرگ مارادونا پایان یک دوران باشکوه بود

مرگ مارادونا پایان یک دوران باشکوه بود

به گزارش گلونی محسن افشاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از امروز تا جهان جهان است فوتبال عزادار شد؛ شریف‌ترین و شرورترین فوتبالیست سرتاسرِ تاریخ در۶۰ سالگی درگذشت؛ دیگو آرماندو مارادونا.

کسی که امروز هیچ شد روزگاری در دنیای فوتبال همه‌چیز بود؛ اگر در تاریخ فوتبال بازیکنان مهم، تنها بخشی از فوتبال هستند؛ او به تنهایی همه‌ فوتبال بود.

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

آنچه را که در مستطیل سبز هیچ‌کس نتوانست انجام دهد او انجام داد. همه دیدند آرژانتین پس از او هرگز آرژانتین نشد! فوتبال هم پس از مارادونا دیگر فوتبال در زمان بازیکنی او نشد.

دادن لقب اسطوره به مارادونا توهین به نبوغ و حرارت بی‌نظیری است که او به فوتبال جهان تزریق کرد. او یک ابَراسطوره است.

مارادونا فراتر از هر اسطوره‌ای در جهان فوتبال است و هيچ‌کس با او قابل مقایسه نیست. او هم در زیبایی و قدرت فوتبال اولین و برترین بود و هم در زشتی‌هایی که شهرت و یگانگی به او داد.

در افیون و فساد و بی‌بندوباری تا جایی غرق شد که رسانه‌ها، دوربین‌ها و قلم‌هایشان را از او دور کردند و ترجیح دادند با خاطراتش زندگی کنند.

پیشنهاد می‌کنم فیلم‌های انتخابی از او را حتما ببینید:

اولین فیلم از بس سرشار از زندگی است اشک مرا درآورد! دومین و سومین فیلم تاریخی‌ترین گل‌های او و تاریخ فوتبال است که در جام جهانی ۱۹۸۶ به انگلستان زد و به تنهایی انتقام شکست در جنگ فالکند و ۶۴۹ کشته‌ آرژانتینی را از بریتانیای تحت رهبری مارگارت تاچر گرفت.

دومین فیلم همان گل مشهور دست خداست.

فیلم پنجم هم جشن تولد ۵۶ سالگی اوست.

فیلم‌های دیگر هم نبوغ بی‌نظیر او را نشان می‌دهند به ویژه فیلم چهارم که نشان می‌دهد تنها راه متوقف کردن مارادونا این بود که او را به خشن‌ترین شکل ممکن بزنی!

او تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که توانسته دوبار سقف نقل و انتقال را جابه‌جا کند اما غرق بودن در پول و ثروت و رفاه مانع این نشد که راه تباهی را نپیماید!

عکس آخر اما از علاقه او به آرمان‌‌گرایی و رؤیاپردی‌های چپ‌ها حکایت دارد!

او در مستطیل سبز همتایی نداشته و نخواهد داشت و فوتبال تا ابد سیاه‌پوشِ این نابغه‌ بی‌تکرار خواهد بود. حتی اگر گاهی لبخند بزند یا از خوشی قهقه‌ مستانه سر بدهد.

مرگ مارادونا پایان یک دوران باشکوه است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل