گلونی

نمک در سرم شوری ندارد

نمک در سرم شوری ندارد

نمک در سرم شوری ندارد

نمک در سرم شوری ندارد

به گزارش گلونی دیشب خبری کوتاه از دوستی دیرینه به مانند پتکی که آهنگران بر آهن گداخته می‌کوبند بر سر یکی از دوستداران آوار شد:

«مردم عقل‌شون رو از دست دادن مگه، رفیقم رفته سرم شست‌وشو گرفته از داروخونه برای گلو و بینیش، روش نگاه کرده دیده نمکش کمه برداشته خودش به صورت دستی بهش نمک اضافه کرده».

البته شما به این اتفاقی که برای رفیق دیرینه ما افتاده استناد نکنید. اصلا نمکی که داخل سرم می‌زنند حتما که نباید ایجاد شوری کند! ولی حالا اگر چنین اتافقی برای‌تان افتاد ادامه این مطلب را بخوانید.

نمک در سرم شوری ندارد

این خبر آنچنان برایم شوک‌آور بود که تا چند دقیقه در حیرت فرو رفتم و از آنجا که هرچقدر با خودم کلنجار رفتم نتوانستم این عمل را در ذهنم تجزیه و تحلیل کنم، لاجرم با تنی چند از دیگر دوستان موافق، مطلب را در میان گذاشتم و احتمالاتی چند در ذهن‌مان شکل گرفت که به سمع و نظرتان خواهم رساند:

احتمالا موجودی نمک شرکت سازنده سرم کم بوده و این شرکت برای اینکه تولید از رونق نیفتد با درایت و آینده نگری با مصرف نمک کمتر اقدام به تولید این قلم حیاتی نموده است و شایسته است که همه‌ی بیماران هموطن در اقصی و نقاط کشور پهناورمان در مورد این قضییه‌ خطیر همچنان که در محیط‌های شلوغ با ماسک حاضر شده و ترجیحا در خانه می‌مانند، دقت نموده و در صورت لزوم به داروها و سرم‌های داروخانه‌ها خودشان نمک بمالند یعنی در واقع به صورت دستی اضافه نمایند.

در این دوران تاریخی که بازار بورس به لطف مسئولین محترم رونقی بی‌نظیر در جهت معکوس گرفته و رکورد زده است احتمالا فرد مذکور مکررا دچار عارضه‌ی تعویض کارگزار ناظر و عدم ایجاد سهامش در پرتفوی لحظه‌ای کارگزاری جدید بوده و مرتب به صورت دستی سهام خود را وارد نموده است و این عادت دستی اضافه کردن در وجودش نهادینه شده است.

با توجه به کار بردن کمتر نمک در سرم‌های شرکت سازنده به احتمال قریب به یقین این شرکت از افزایش چند درصدی یا چند صد درصدی قیمت نمک خبر داشته که دست به چنین اقدامی زده است و تجارت نمک به زودی به عنوان یکی از بازارهای موازی به بازارهای مسکن، دلار، بورس و طلا افزوده خواهد شد.

یکی از منابع آگاه در حوزه‌ی سرم که نخواست نامش فاش شود در محفلی علمی بیان داشتند با توجه بالا بودن سرانه‌ مصرف نمک در کشور و عدم رعایت مردم در استفاده‌ به اندازه از نمک بر روی کباب‌های بره‌ خود، شرکت‌های سرم‌سازی در اقدامی خودجوش اقدام به کاهش مصرف نمک در محصولات خود نمودند تا سلامتی هر چه بیشتر هموطنان عزیزمان را برآورده نمایند.

یکی از دولتمردان خندان افزودند: مردم نگران افزایش قیمت نمک نباشند. نمک به وفور و با ارز 4200 تومانی موجود است و با شرکت سازنده‌ سرم به دلیل اهمال برخورد خواهد شد.

پایان پیام

نویسنده: مجید گودرزی

خروج از نسخه موبایل