گلونی

کتاب کرونایی خبرنگاران منتشر می‌شود

کتاب کرونایی خبرنگاران

کتاب کرونایی خبرنگاران

کتاب کرونایی خبرنگاران

به گزارش گلونی خبرنگاران اجتماعی و سلامت قصد دارند تجربه‌های اجتماعی خود در طول ماه‌های شیوع کرونا را به صورت ده روایت در قالب یک کتاب منتشر کنند.

بر اساس این فراخوان ارسال روایت‌ها باید از طرف خبرنگاران باشد و هر خبرنگار می‌تواند یک روایت از تجربه شخصی و اجتماعی خود یا اطرافش در قالب سه هزار کلمه با موضوع کرونا را ارسال کند.

کتاب کرونایی خبرنگاران

خبرنگاران اجتماعی سراسر کشور می‌توانند برای انتشار آثارشان در این کتاب حداکثر تا تاریخ اول دی ماه، روایت‌هایشان را در قالب فایل ورد ۲۰۰۳ یا doc ذخیره شده به آدرس ایمیل ارسال کنند.

در فراخوان خبرنگاران اجتماعی و سلامت کشور آمده است: فکر کردیم بد نیست در این حال و روز که ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا گذشته، با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی، دست به دست هم بدهیم و خاطره‌های خودمان از دوران کرونا را در قالب روایت بنویسیم.

هر روایت مجاز به حداقل ۳ هزار و حداکثر ۶ هزار کلمه بر اساس شمارش‌گر وورد است و در نهایت ۱۰ اثر از مجموعه آثار رسیده انتخاب شده و در یک کتاب با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود.

بر اساس این فراخوان، روایت‌ها قرار نیست گزارش باشند و ترجیح به روایت‌های شفاهی و نزدیک به داستان است تا برای مخاطب عام هم جذابیت داشته باشد.

گفتنی است بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ یا کووید-۱۹ که به ‌شکل عمومی به آن کرونا نیز می‌گویند یک نوع بیماری عفونی است که بر اثر کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ ایجاد می‌شود.

علایم معمول آن تب، سرفه، تنگی نفس و به تازگی نابویایی هستند. درد عضلانی، تولید خلط، گلودرد، ناچشایی و سرخی چشم از جمله نشانه‌های کمتر معمول آن هستند.

بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری عدم تماس با افراد و اشیای آلوده‌است. عدم تماس دست به چشم، دهان و بینی و شستن دست‌ها به صورت مداوم با صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه نیز در جلوگیری از انتشار بیماری موثرند.

پاان پیام

خروج از نسخه موبایل