آلبوم هفت گاه معلق اثری رویایی و خاطره‌انگیز

هم‌نشینی زیبایی از ویولن، ویولن آلتو و ویولن‌سل

آلبوم هفت گاه معلق اثری رویایی و خاطره انگیز

به گزارش گلونی آلبوم هفت گاه معلق اثری از فرخزاد لایق را با بهترین کیفیت بشنوید و به راحتی دانلود کنید.

برای دانلود این آلبوم کلیک کنید

هفت گاه معلق مجموعه‌ای است برای کوارتت زهی که بصورت غیرهم‌زمان ضبط شده است.

ویولن اول، ویولن دوم و ویولن آلتو توسط ارسلان کامکار نواخته شده و خطوط ویلنسل را فرخزاد لایق (آهنگساز) اجرا کرده است.

فرخزاد لایق درباره این آلبوم گفت: هفت گاه معلق روایتی فروتن از تعلیق وجود باژگون ماست و نیز این دومین گام معلق من است دربر گشودن حجم در ساحت موسیقی دستگاهی ایران.

در سِفر عُسرت (با حضور شهرام ناظری)، ساز بندی کلاسیک ایرانی ابزار این گشایش بود و در اینجا – با رهیافتی وارونه- یک کوارتت زهی کلاسیک غربی.

بستر این هر دو حرکت، ردیف دستگاهی ایران بوده است با نگاهی که اما امروزین است و به رهایی موسیقی کلاسیک ایران از خط تغزل به حجم گونه گون و عیار انسانی می‌اندیشد که فراتر از غم فراق و شوق وصال، به خشم و رنج و حیرت و فریاد سر بر می‌کشد تا بیرون از حصار سحّار تغزل، پای به ساحت گشاده وجودی بگذارد که گوشت و روح و خون دارد، و دغدغه ازلی بیکرانش، جز وصف مکرر معشوق، رنج و اضطراب و رهایی جاودانه است.

آلبوم هفت گاه معلق

با شنیدن موسیقی حس و حالتان خوب می‌شود و احساس آرامش می‌کنید .حتی برای لحظه‌ای احساس می‌کنید از تمام مشکلات زندگی رها شده‌اید . اگر عاشق شنیدن موسیقی هستید، پس شما هم از جرگه خواص هستید.

 شنیدن موسیقی سلامت ذهنی را بهبود بخشیده و سلامت جسم را به‌ طرز حیرت‌انگیزی تقویت می‌کند.

فعالیت‌های بسیار محدودی وجود دارند که باعث می‌شوند تمام بخش‌های مغز فعال شوند و موسیقی یکی از این فعالیت‌ها به ‌شمار می‌رود چه شنیدن و چه نواختنش.

حال انکه موسیقی خوب غذای سالم روح است و هیچ چیزی مثل موسیقی خوب و سالم روح را جلا نداده و مغز را به اوج فعالیت نمی‌رساند.

در هفت گاه معلق، فرخزاد لایق شما را به ضیافتی از طعم و رنگ و عطر دعوت کرده و شما را بر سفره‌ای مملو از غذای سالم می‌نشاند.

این مجموعه مدون شما را  گام به گام تا گاه هفتم پیش می‌برد و هم‌نشینی زیبایی از ویولن ، ویولن آلتو و ویولن‌سل شمارا  با دنیایی جذاب و شنیدی روبه رو می‌کند.

شنیدن این آلبوم را از دست ندهید.

پایان پیام

نویسنده: مهناز نجفی چالشتری

کد خبر : 188568 ساعت خبر : 12:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=188568
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات