ببر سفید ارم چرا کشته شد؟

ببر سفید ارم چرا کشته شد؟

به گزارش گلونی علیرضا شهرداری در مورد فوت یک ببر سفید در باغ‌وحش تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «کوئین ببر سفید ماده باغ‌وحش تهران کشته شد.

با وجودی که ما به دلیل مشکلات ژنتیکی فراوان بین ببرهای سفید هرگز اجازه تکثیر ببر سفید را نداشتیم اما باز هم کوئین ببر سفید با بِرِیو (تصویر دوم) به نیت جفت‌گیری پیش هم انداخته شده بودند و این ترکیب باعث درگیری‌ بین دو ببر شده و‌ در نهایت کوئین به شدت زخمی و دچار جراحات فراوانی در ناجیه گردن و… می‌شود.

ببر سفید ارم

ببر سفید ارم
ببر سفید ارم

تلاش‌ها برای درمان بی‌نتیجه ماند و در نهایت کوئین جان خودش را از دست داد.

این در حالی است که در سال‌های گذشته این دو ببر جدا از هم نگهداری می‌شدند و کوئین ببر ماده با آفتاب ببر ماده سیبری پیش هم نگهداری می‌شدند.

شمسی ماده شامپانزه ارم، مادر باران هم ماه گذشته با همین روش در باغ‌وحش ارم با نیت تکثیر پیش نرها انداخته شد که باعث درگیری و کشته شدن شمسی شد.

این روش تا کی ادامه خواهد داشت؟ این روش دقیقا روش جنگ انداختن بین حیوانات توسط انسان‌‌هاست.

روش غیراخلاقی که گویا برای مدیران ارم لذت بخش است و‌ سهم حیوانات اسیر در دست بشر درد و رنج و شکنجه‌هایی است که نیت کثیف توله‌کشی به همراه دارد. نفرین به بی‌خردان».

واکنش‌های مسئولان و رسانه‌ها

گفتنی است روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فاطمه برنا روز جمعه با اعلام خبر فوت این ببر افزود: بعد از ظهر روز گذشته مسئولین باغ‌وحش ارم طی تماس تلفنی خبر زخمی شدن ببر ماده این باغ وحش را در نزاع با ببر نر به محیط زیست تهران اعلام کردند.

وی افزود: متاسفانه این ببر ماده امروز در باغ وحش ارم تلف شد و اقدامات درمانی برای مداوای آن نتیجه‌ای دربر نداشته است.

برنا تصریح کرد: بنابر گزارش اولیه ارسالی باغ‌وحش که ساعتی پیش به محیط زیست رسید این ماده ببر به علت پارگی کامل نای و پارگی طولی مری و خفگی در اثر پنومونی استنشاقی بدلیل صدمه فیزیکی نزاع با ببر نر تلف شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران:  شکسته شدن و تخریب حصارهای این جایگاه‌ها به گفته کارشناسان این حوزه تقریباً امری غیرممکن است و اگر این ادعا واقعی بود در همان ساعات اولیه گزارش تصویری از این قدرت ببر نر منتشر می‌شد.

درگام اول، نظارت ناکافی مجموعه باغ وحش را یکی از دلایل این اتفاق برشمرده است.

پایان پیام

کد خبر : 190542 ساعت خبر : 1:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=190542
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات