برای زایمان تجمع نکنید و برای نوزادان شناسنامه ۹۹/۹/۹ بگیرید

ثبت احوال کوتاه آمد

برای زایمان تجمع نکنید و برای نوزادان شناسنامه ۹۹/۹/۹ بگیرید

به گزارش گلونی ثبت احوال کشور در اقدامی خلاقانه، آبی سرد بر تب و تاب زایمان‌هایی با تاریخ لاکچری ریخت و خیال همه را راحت کرد.

سایر مشکلات، به خصوص از نوع زیرساخت‌های فرهنگی را هم به حال خودشان رها کرد تا بلکه خودبه‌خود و یکی بعد از دیگری حل شوند. زیرا زیرساخت‌های فرهنگی، بینش و سطح آگاهی جامعه که سبب می‌شود تولد یک کودک در تاریخ و ساعتی معین، لاکچری و باکلاس محسوب شود که آنچنان مهم نیست.

آنچه اهمیت دارد، کش آمدن تاریخ‌های لاکچری است. تا بلکه سفره‌ای که از این تاریخ‌ها گسترده می‌شود به بخش‌های بیشتری منفعت برساند.

ماجرا از این قرار است که در گیرودار توجهات موافقین و مخالفین تولدهایی با تاریخ لاکچری، عده‌ای که اتفاقاً شامه‌های تیزی در جهت تولید ثروت دارند، دریافتند که این نوع از حساسیت‌ها روی تاریخ‌های تولد،‌ ریشه‌هایی تاریخی و قدیمی دارد و به این راحتی‌ها نمی‌توان مانع رواج این علاقمندی شد!

زیرا در چند دهه قبل‌تر نیز والدین ایرانی برای بچه‌هایشان که هم‌اکنون همه آنها در کسوت پدری و مادری حیات می‌گذرانند، تاریخ‌های ویژه‌ای برای‌ تولد آنها برمی‌گزیدند.

برای زایمان تجمع نکنید

نماشای گلونی را دنبال کنید

مثلاً اگر بچه پسر بود و در نیمه اول سال به دنیا می‌آمد، تاریخ شناسنامه را در نیمه دوم سال می‌گرفتند که یک سال دیرتر به سربازی برود.

اگر هم دختر بود و مثلاً در نیمه دوم سال به دنیا آمده بود، تاریخ شناسنامه را در نیمه اول سال و در یک روز خوش یمن با طالع میمون می‌گرفتند که دخترشان خوشبخت باشد.

به این ترتیب آن عده شامه‌دار وقتی دیدند، هر پدر علاقه‌مند حاضر است برای تولد لاکچری فرزندش مبالغ نجومی پرداخت کند، سفره‌ای گسترده‌تر از قبل پهن کردند و یک سرش را هم انداختند در ثبت احوال کشور.

ثبت احوال هم به ناچاراً اعلام کرد: «کلاً هر بچه‌ای که در هفته منتهی به ۹۹/۹/۹ به دنیا بیاید، ما به او شناسنامه‌ای با همان تاریخ ۹۹/۹/۹ می‌دهیم».

تا بلکه کمی از فشار کار در بیمارستان‌های خصوصی کاهش یابد و پول‌ها فقط در بخش خصوصی سرازیر نشود.

احتمالاً با توجه به شناختی که از جامعه ایرانی داریم، این طرح با استقبال شگفت‌انگیز مردم روبه‌رو خواهد شد و خرید شناسنامه‌هایی با تاریخ‌های لاکچری به زودی آنچنان شایع خواهد شد که بعد از مدتی تمام مردم ایران در تاریخ‌های مشخصی به دنیا خواهند آمد.

زیاد دور از انتظار نیست که در یک یا دو دهه آتی، ایرانیان با ذوق و شوقی وصف ناشدنی، در چند روز خاص از سال که البته بسیار لاکچری هستند، کلهم و دورهم جشن تولد بگیرند، به دور از تبعیض طبقاتی!

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

کد خبر : 188718 ساعت خبر : 12:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=188718
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات