حواله‌ وزیر به قیامت

حواله‌ وزیر به قیامت

علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی قیمت بالای مسکن در شهر تهران را شرم‌آور دانسته و به وزیر اقتصاد یادآور شده که ایشان باید در روز قیامت پاسخگو باشد.
به گزارش گلونی معنای این اظهارنظر این است که خود جناب نیکزاد از وزیر مربوطه هیچ سؤالی ندارد چون اگر غیر از این بود، می‌توانست به‌جای نسیه‌ی «حواله‌ وزیر به قیامت»، بچسبد به نقد «سؤال از وزیر در مجلس».

اصل ۸۸ قانون اساسی می‌گوید: «در هر مورد که‏ حداقل‏ یک‏ چهارم‏ کل‏ نمایندگان‏ مجلس شورای‏ اسلامی‏ از رئیس‏ جمهور و یا هر یک‏ از نمایندگان‏ از وزیر مسؤول‏، درباره‏‌ی یکی‏ از وظایف‏ آنان‏ سؤال‏ کنند، رئیس‏‌جمهور یا وزیر موظف‏ است‏ در مجلس‏ حاضر شود و به‏ سوال‏ جواب‏ دهد…».

حواله‌ وزیر به قیامت

فکر نمی‌کنم مردم به نیکزاد رأی داده‌ باشند تا به مشکلاتشان در روز قیامت رسیدگی شود یا فرض محال، نماینده‌شان همه‌ ابزار قانونی‌اش را برای حل مشکلات رها کند و به اعتصاب غذا متوسل شود.

ولی این اظهار نظرها یک جنبه‌ مثبت هم دارد و آن این‌که بسیاری از رفتارها و گفته‌های مسؤولان فرهیخته‌مان را که زمانی از درکش عاجز بوده‌ایم برایمان شرح و تفسیر می‌کند.

مثلا همین علی نیکزاد زمانی که وزیر راه و شهرسازی احمدی‌نژاد بود در اسفند ۱۳۹۰ و بعد از افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت مسکن، در پاسخ به یک خبرنگار گفت: «مگر افزایش قیمتی هم در مسکن داشته‌ایم؟ با توجه به این‌که در شهر تهران به میزان کافی خانه ساخته‌ایم و در اختیار متقاضیان قرار داده‌ایم، بعید می‌دانم افزایش قیمت مسکن داشته باشیم.»

در آن زمان فکر کردم ایشان دارد از پاسخگویی شانه خالی می‌کند ولی امروز می‌بینم ایشان اساسا اعتقادی به پاسخگو بودن مسؤولان در این دنیای فانی ندارند و از حامیان پروپاقرص دیدار در قیامت هستند.

فقط می‌ماند یک نکته‌ مهم و آن این‌که در قیامت، مأموران حساب و کتاب باند و جناح سرشان نمی‌شود و از همه‌ی مسؤولین پاسخ قابل قبول خواهند خواست.

خواه وزیری که از وظایف تعیین شده‌اش در قانون شانه خالی کرده و خواه نماینده‌ای که از ابزار قانونی‌اش برای برخورد با آن وزیر استفاده نکرده است.

پایان پیام

نویسنده: مسعود توکلی

کد خبر : 189213 ساعت خبر : 10:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=189213
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات