دومین دوره کنسرت آنلاین ایرانی آغاز شد

دومین دوره کنسرت آنلاین ایرانی آغاز شد

دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی پنجشنبه ۲۷ آذرماه در تالار رودکی آغاز می‌شود.

به گزارش گلونی این کنسرت‌های آنلاین موسیقی ایرانی به موسیقی بی کلام اختصاص دارد که با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه با هشت اجرا در تالار رودکی برگزار می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این کنسرت‌ها را از صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی، هفدانگ و سایت تیوال مشاهده کنند.

امروز پنجشنبه ۲۷ آذر در نخستین برنامه اجرای ارژنگ سیفی زاده (تار و سه‌تار)، هوشمند عبادی (نی) و حمید قنبری (تنبک) ساعت ۲۱ پخش می‌شود و اجرای دوم ساعت ۲۲ دونوازی سامر حبیبی (کمانچه) و بهنام معصومی (تنبک) پخش می‌شود.

در روز دوم جمعه ۲۸ آذر ساعت ۲۱ اجرای گروهی به نوازندگی محمدرضا ابراهیمی (عود)، سردار سرمست (آکاردئون)، سهیل پیغمبری (کلارینت باس) و سینا خشک بیجاری (تنبک) پخش می‌شود و دونوازی بهاره فیاضی (تار) و گوهرناز مسائلی (تنبک و دایره) ساعت ۲۲ روز جمعه پخش می‌شود.

کرونا و موسیقی

بعد از بروز بحران کرونا زندگی در سطوح مختلفی دستخوش تغییر شد.

از تغییر در سبک زندگی و کار تا تغییرات اساسی در تفریحات فرهنگی و گردشگری.

روزگاری مردم خسته از کار، برای رهایی از مشغله‌های ریز و درشت زندگی شهری به سالن‌های موسیقی پناه می‌بردند تا ساعاتی با شنیدن موسیقی ذهن و روح‌شان را سبک کنند.

کنسرت‌های موسیقی که روزگاری رونق داشتند ناگهان به کلی تعطیل شدند.

اما مانند همه بحران‌ها، راهی برای عبور از آن پیدا می‌شود.

درباره کنسرت‌های موسیقی راه‌حلْ برگزاری آنلاین بود. گرچه رونق این کنسرت‌ها مانند کنسرت‌های حضوری در تالارها و سالن‌ها نیست اما به نظر می‌رسد با وجود کرونا و بحرانی که به این زودی‌ها دست از سر جهان برنمی‌دارد؛ چاره‌ای جز پذیرش این شیوه برگزاری کنسرت هم نداریم.

حالا که راهی جز سوختن و ساختن نداریم بهتر از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم و از کنسرت‌های آنلاین موسیقی در کنار خانواده و زیر سقف امن خانه لذت ببریم.

پایان پیام

کد خبر : 193079 ساعت خبر : 1:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=193079
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات