قرار بود روی صدای خانم رهنما بوق بگذاریم

توضیح عجیب کارگردان شام ایرانی

قرار بود روی صدای خانم رهنما بوق بگذاریم

به گزارش گلونیجام جم آنلاین با سعید ابوطالب، کارگردان مجموعه «شام ایرانی» درباره حواشی این برنامه گفت‌وگو کرده است.

ایشان در گفت‌وگو تایید می‌کنند که قرار بوده است روی صدای خانم بوق بگذارند اما در ادامه نکاتی را ذکر می‌کنند که با آن هم‌خوانی ندارد:

در جدیدترین قسمت این برنامه بهاره رهنما در بخشی از صحبت‌هایش اینطور گفت: «ماشاءالله دختر‌های امروزی سرو وضعشون نیکول کیدمنه، طرز فکرشون لر» این جمله بهاره رهنما واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

ابوطالب درباره انتقادات بخشی از هموطنانمان به این حرف با اشاره به توضیحات خود بهاره رهنما در این رابطه تصریح کرد:

خانم بهاره رهنما در این باره هم ویدئو منتشر کردند و هم توضیحات بسیاری دادند که در اینجا به هیچ وجه هیچ اشاره ای به قومیت نداشتند و منظورشان از «لر»، فیلم سینمایی دختر لر بوده (به خاطر قدیمی بودنش)، نه مردمان لر و اصلا به بهانه حمایت از یک بانوی لر که قربانی سوختگی در یک نزاع فامیلی شده بود در این برنامه شرکت کرده.

ضمن اینکه ایشان خودشان هم از هموطنان خوب اراکی ما هستند و اقوام و طوایف لرنشین در استان مرکزی بسیار زیادند و خانم رهنما هم بارها از هموطنان شریف لر به عنوان همشهری و هم قومی یاد کردند.

او در پاسخ به اینکه چرا شما این قسمت از فیلم را از نسخه نهایی حذف نکردید، گفت:

وقتی خانم رهنما این حرف را زدند تدوینگر روی این بخش از صحبت‌های ایشان صدای بوق می‌گذارد که شنیده نشود، منتها در اینجا متاسفانه شیطنتی شده و یک انسان نامهربان این صدای بوق را برداشته و زیر آن کپشن زده و آن را به قوم بزرگ لر نسبت داده. در صورتیکه اصل فیلم را اگر ببینید صدای خانم رهنما در این قسمت شنیده نمی‌شود به این خاطر که سوتفاهمی ایجاد نشود. ما به هیچ وجه قصد بی‌احترامی به قوم دلیر لر را نداشتیم، چنانچه در فصل قبل آقای مهدی کوشکی که خودشان هم لر هستند در عظمت و بزرگی این قوم شریف توضیح مفصلی دادند.

کما اینکه در قسمت‌های مختلف این برنامه مهمانانی از جای جای وطن عزیزمان داشتیم که با لهجه شیرین‌شان از فرهنگ و آداب و رسوم قوم‌شان صحبت کردند و به نوعی آن خطه را به باقی هموطنان‌مان معرفی کردند.

اصلا زیبا نیست که بعضی‌ها یک قسمت از برنامه را بدون قبل و بعد آن جدا می‌کنند و از آن کلیپ درست می‌کنند و منتشر می‌کنند!

هدف ما در مجموعه «شام ایرانی» شاد کردن مردم عزیزمان در این روزهای کرونایی است و امیدوارم تمام هموطنان مان ما را در این راه همراهی کنند.

پایان پیام

کد خبر : 190801 ساعت خبر : 1:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=190801
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

درود
این مطلب در مورد لُرها و اظهار فضل خانم رهنما ، باید بگم تماما توجیه بود! و من اصلا قانع نشدم که توهین نبوده !
من لُر نیستم ، اما هیچ گونه توهینی رو به لُرها و سایر قومیت ها جایز نمی‌دونم ، حالا اون آدم توهین کننده هر کی که میخواد باشه !

امیدوارم مردم این یک قَلَمو هیچ وقت فراموش نکنن و یادشون نره که هیچ کس جز خودشون پشتشون نیست .و یک سری از هنرمندا نه همشون در موقعیت هر کاری و هرتوهینی ازشون برمیاد