قیمت پرتقال و بازی مافیای مدیران

قیمت پرتقال و بازی مافیای مدیران

به گزارش گلونی در ادامه اخبار گرانی و افزایش قیمت‌ها که این روزها دست از سر کشور ما برنمی‌دارد، رئیس اتحادیه بارفروشان هم از افزایش قیمت ۳ برابری قیمت پرتقال نسبت به سال قبل، به دلیل صادرات بی‌رویه این محصول خبر داد.

از قدیم می‌گفتند سیاست کثیف است و پدر و مادر ندارد. حالا اما اقتصاد هم کثیف شده و هیچکس از آن سر در نمی‌آورد.

خدا می‌داند سیاست وارد اقتصاد شده یا اقتصاد به دست سیاسیون افتاده است که اینگونه سیاست و اقتصاد همنشین این روزهای کشور ما شدند.

کمال همنشین هم که همیشه اثر می‌کند و حالا اقتصاد را مانند سیاست به کثیفی کشانده است.

وقتی ارزش پول ملی کاهش می‌یابد و دلار چند برابر می‌شود، کودک هفت ساله هم می‌داند که اگر یک کالا صادر شود، سود بیشتری را نسبت به توزیع آن کالا در بازار داخلی، نصیب فروشنده می‌کند. پس ساده‌ترین راه برای جلوگیری از افزایش قیمت پرتقال، منع صادرات آن بود که متاسفانه مسئولان امر یا وظیفه خود را نمی‌دانستند یا خدای ناکرده نخواستند که جلوی صادرات بیش از حد پرتقال را بگیرند.

چرا نخواستند؟ این سوال، ابهام‌های بی‌شماری را در ذهن ما شهروندان ایجاد می‌کند. چه بخواهیم و چه نخواهیم فکرمان جای خوبی نمی‌رود.

امیدواریم که در مورد قصد و نیت مسئولان اشتباه فکر کنیم. اما وقتی گزینه‌ها را کنار هم می‌گذاریم نتیجه خوبی ندارد. همه چیز دست به دست هم داده تا ما به نیت مدیران شک کنیم. این هم تقصیر خود مدیران عزیز است.

اگر اوضاع امروز کشور فقط یک بازی مافیای دورهمی بود می‌توانستیم بگویم: مدیران مربوطه یا عضوی از مافیا هستند یا شهروندی را بلد نیستند.

آن‌ها با این کارشان به پیروزی مافیا و شکست ما شهروندان کمک می‌کنند. امیدواریم که در آخر این بازی ناجوانمردانه هراتفاقی که می‌افتد فقط به نفع شهروندان باشد.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 188823 ساعت خبر : 11:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=188823
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات