نجات بچه آهو در کیش

نجات بچه آهو در کیش

به گزارش گلونی همدلی خانواده محیط زیست باعث نجات بچه آهو در کیش شد.

وجود فضای مجازی منجر به همکاری و همدلی دوستداران محیط زیست در سراسر کشور شده است و این ظرفیت اتفاقات زیبایی را در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی رقم زده است.

امروز ۵ آذرماه ۹۹ در تماس آقای اکبر سلمانوند از کارمند ملی حفاری جزیره کیش با بانو علیدشت مدیر انجمن دوستداران محیط زیست قلعه تُل در خوزستان، موضوع گرفتار شدن یک بچه آهو و سرگردانی آن در محیط کمپ ملی حفاری مطرح شد.

خانم علیدشت طی تماسی با مهندس محمد درویش فعال کارشناس مطرح محیط زیست کشور موضوع را مطرح و بلافاصله مهندس درویش آقای حامد مشیری کنشگر محیط زیست ساکن کیش را از موضوع مطلع می‌نماید و با هماهنگی‌های صورت گرفته محیط‌بانان جزیره کیش در محل حضور پیدا می‌کنند و اقدامات حمایتی را انجام می‌دهند.

ساعتی پیش طی اعلام محیط‌بانان کیش بچه آهو به مادر خود رسید.

گفتنی است تمامی جزیره کیش منطقه حفاظت شده است و همزیستی مسالمت‌آمیزی میان مردم و جانوران وحشی جزیره وجود دارد.

غزال ایرانی (نام علمی: Gazella subgutturosa) نوعی آهوی بومی آسیای میانه و جنوب غربی آسیاست. گونه‌ای است از تیره گاویان و راسته جفت‌سم‌سانان با بدن قهوه‌ای روشن که به سمت شکم تیره‌تر می‌شود و نواحی زیرین بدن آن سفید و دم آن سیاه است.

این حیوان در صحرای گبی، بلوچستان پاکستان، جنوب شرق ترکیه، شمال آذربایجان و بخش‌هایی از ایران، عراق و افغانستان زندگی می‌کند. بزرگترین زیستگاه آهوی ایرانی درپناهگاه حیات وحش موته (استان اصفهان شهرستان میمه) است.

زیر گردن جنس نر این حیوان باد کرده است و برآمدگی مشخصی پیدا می‌کند و به همین دلیل به آهوی گواتردار نیز معروف شده‌ است. غزال ایرانی مثل دیگر آهوها سرعت بالایی دارد اما برخلاف غزال‌های دیگر بدون جهش می‌دود.

پایان پیام

کد خبر : 188862 ساعت خبر : 11:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=188862
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات