هنگام سفر هوایی در دوران کرونا چه کنیم؟

نکاتی در دوران پاندمی

هنگام سفر هوایی در دوران کرونا

نکاتی که در هنگام سفرهای هوایی در زمان اپیدمی کرونا باید بدانید

گزارش گلونی و به نقل از انجمن پزشکی امریکا (American Medical Association) در روزهای پاندمی کووید۱۹ بودن در فضایی بسته مانند هواپیما برای چند ساعت با افرادی که نمی‌شناسید مانند بودن در یک ظرف کشت میکروب در حال پرواز است.

اما هستند افرادی که قصد سفر با هواپیما را دارند. با وجود خطراتی که وجود دارد سفر با هواپیما در روزهای شیوع کووید۱۹ از آنچه که فکر می‌کنید ایمن تر است.

با این حال از آنجایی که سفر کردن ممکن است باعث ابتلا و شیوع کووید۱۹ شود مرکز کنترل بیماری‌های امریکا (CDC) تاکید بر عدم رفتن به سفرهای غیرضروری برای محافظت از خود و سایرین دارد.

نکاتی که در ادامه این مطلب می‌خوانید تنها مربوط به زمان حضور در هواپیماست. اگر برای شرکت در یک مهمانی و یا هرگونه تجمعی قصد دارید به مقصد خاصی سفر کنید در تصمیم خود تجدید نظر کنید چراکه حضور در جمع شانس ابتلا را بسیار بالا خواهد برد.

هنگام سفر هوایی در دوران کرونا چه کنیم؟

سفر شما تنها منحصر به بودن داخل هواپیما نیست و فاکتورهای بسیار دیگری نیز باید درنظر گرفته شوند. سفر یک پروسه است.

به محض اینکه شما از خانه خارج می‌شوید سفر شما آغاز می‌شود.

برای رسیدن به فرودگاه شما نیاز دارید تا از وسایل حمل و نقل، مانند تاکسی، مترو، اتوبوس و…، استفاد کنید. مدتی نیز در فرودگاه حضور خواهید داشت.

در مقصد خود نیز فعالیت‌هایی انجام خواهید داد. بنابراین سفر شما تنها محدود به داخل هواپیما نیست و عوامل بسیاری را باید درنظر بگیرید.

خطر انتقال بیماری در زمان پرواز کم است

بر اساس مقاله ای در جاما ریسک ابتلا به کووید در هواپیما کمتر از دفتر کار، سوپرمارکت و یا قطار بین شهریست. تا به امروز در دنیا تعداد افرادی که بر اثر پرواز با هواپیما به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند ناچیز است. در دوره‌ای در سال ۲۰۲۰ از ۱.۲ میلیارد مسافر تنها ۶۰ نفر به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

شانس بودن درکنار بیماری که مبتلا به ویروس باشد و ناقل نیز باشد در طول پرواز بسیار کم است.

گردش هوای مناسب در هواپیما

گردش هوا در هواپیماهای امروزی سه برابر بیشتر از اتاق‌های کنترل عفونت بیماردر بیمارستان‌هاست. سیستم تهویه هواپیما در عرض ۶ دقیقه ذرات ویروسی را تا ۹۹.۹ درصد کاهش می‌دهد.

همین عامل (تهویه هوای مناسب) خطر انتقال ویروس در هواپیما را در مقایسه با دفتر کار یا رستوران کاهش می‌دهد.

خطوط هوایی و فرودگاه‌ها نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند

استفاده از ماسک و تهویه مناسب هوا در داخل هواپیما شانس ابتلا به ویروس را کاهش می‌دهند.

همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند انجام تست قبل از سفر، قرنطینه بیماران، رعایت فاصله فیزیکی و … امکان ابتلا در حین پرواز را کاهش می‌دهند.

استفاده از ماسک

پوشیدن ماسک به طور مناسب و صحیح، به نحوی که بینی و دهان شما را به طور کامل بپوشاند عامل اصلی جلوگیری از ابتلای شماست. حتی اگر فردی بیمار باشد با پوشیدن ماسک از انتقال بیماری خود تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

سعی کنید در طول پرواز در صندلی خود بمانید

نشستن در طول پرواز باعث می‌شود تا ارتباط فیزیکی کمتری با سایرین داشته باشید. همچنین اگر شما بایستید ممکن است باعث ایجاد اختلال در جریان هوا و تهویه هوای داخل کابین بشوید.

تمامی نکات گفته شده منحصر به زمان حضور شما داخل کابین هواپیماست. در صورتی که ضرورتی برای سفر ندارید از هرگونه سفر بپرهیزید.

اما درصورتی که مجبور به سفر هستید از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط خط هوایی مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید و تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنید.

پایان پیام

مترجم: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 188577 ساعت خبر : 4:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=188577
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات