پاییز بیرانشهر لرستان شگفت‌انگیز است

پاییز بیرانشهر لرستان شگفت‌انگیز است

به گزارش گلونی سومین فصل سال پاییز اگر چه از زیبایی‌های زیادی برخوردار است و طرفداران فراوانی دارد اما هستند کسانی که شاید علاقه‌ی چندانی به پاییز نداشته باشند.

تصاویر زیر را ولی‌الله میراسماعیلی از پاییز منطقه بیرانشهر لرستان ثبت کرده است.

بیران‌شهر یکی از شهرهای استان لرستان است. این شهر مرکز بخش بیرانوند از توابع شهرستان خرم‌آباد است و در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در مرکز لرستان و در شمال شرقی خرم‌آباد قرار گرفته ‌است.

سایر ویدیوها در آپارات گلونی 

تاریخ پیدایش این شهر به بیش از صد سال پیش بازمی‌گردد که اجداد ساکنین حاضر مبادرت به یکجانشینی کردند. بیشتر ساکنین این شهر از ایل بیرانوند هستند.

پاییز

مخصوصا کسانی که به این فصل حساسیت فصلی دارند و یا کسانی که دچار افسردگی فصلی می‌شوند.

افرادی که این فصل برای‌شان با قرص‌ها و آمپول‌های ضدحساسیت گره خورده و یا با افسردگی این فصل دست و پنجه نرم می‌کنند تعریف متفاوتی از پاییز دارند.

هوای ابری و بارانی پاییز اگر چه برای باران دوستان زیبا و جذاب است ولی برای کسانی که آفتاب گرم و نرم را ترجیح می‌دهد خبری خوشی نیست.

نسیم پاییزی که برگ‌های زرد و نارنجی را در هوا می‌رقصاند شاید شاعرانه جلوه کند اما نه برای کسانی که حساسیت‌شان را تشدید می‌کند.

روزهای کوتاه پاییز اگرچه شب‌های بلند به همراه دارد اما جوابگوی آن‌هایی که به روزشان احتیاج دارند نیست.

شب‌های بلند پاییز برای دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها و از همه مهم‌تر آماده شدن برای شب یلدا است اما در این دوران خانه نشینی و دوری از دوستان و اقوام این بلندی شب فقط گذر زمان را برما سخت می‌کند.

کسی عاشق پاییز می‌شود که خرمالوهای شیرین درخت را خورده باشد اما کسی که خرمالوی نرسیده به پستش خورده باشد دل خوشی از این فصل و میوه‌هایش ندارد.

با همه‌ی این اوصاف ولی هیچ یک از فصل‌های خدا خالی از زیبایی نیست.

پاییز هم مثل دیگر فصل‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد که نه می‌توان گفت خوب است نه می‌توان گفت بد.

بستگی به کسی دارد که به پاییز می‌نگرد.

پایان پیام

نویسنده: مریم مفیدی

کد خبر : 188757 ساعت خبر : 2:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=188757
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات