گلونی

بیس لایر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیس لایر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیس لایر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیس لایر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش گلونی در ادامه معرفی تجهیزات کوهنوردی بد نیست با پوشاک بیس لایر هم آشنا بشویم و کاربرد آن را در ساخت لباس‌های ورزشی گوناگون بشناسیم.

بیس لایر یکی از پوشیدنی‌هایی است که چند سالی می‌شود به صورت حرفه‌ای در میان ورزشکاران انواع رشته‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به واسطه کارایی‌های متعددش هواداران زیادی در دنیا پیدا کرده است.

نگه داشتن دما و گرمای بدن برای ورزش‌های کوهنوردی و اسکی و طبیعت‌گردی امری ضروری است.

بیس‌لایر کوهنوردی با نگه داشتن دمای مناسب بدن به ورزشکاران کمک می‌کند تا انرژی و نشاط خود را در طول ورزش حفظ کنند.

البته یک مدل از این لباس‌ها به نام بیس لایر ال پی به عنوان لباسی  ۴ فصل شناخته می‌شود و قابلیت استفاده در تمام فصول را دارد.

لباس بیس لایر یکی از لباس‌هایی است که مدت‌هاست توسط کوهنوردان و اسکی بازان استفاده شده است.

اما چند سالی است که لباس بیس لایر با اضافه شدن بسیاری از ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص تبدیل به یکی از لباس‌های محبوب برای تمامی ورزشکاران شده است.

در ایران همانند خیلی از تجهیزات، انواع بیس لایر و کارایی آن بصورت عمومی جا نیفتاده و با کارایی و قابلیت‌های متعددش چندان آشنایی ندارند بجز ورزشکاران در سطوح قهرمانی.

بیس‌لایر base layer در لغت به معنای یک لباس پایه است و در مفهوم بدین معناست که شما با پوشیدن آن نباید لباسی را حس کنید و مانند پوست دوم بدن عمل می‌کند، چرا که قرار نیست این پوشیدنی جایگزین لباس اصلی شما شود و اصلا کارایی‌اش با لباس معمول کاملا متفاوت است.

فشرده سازی، انقباض و ثبات ماهیچه‌ها در واقع کارایی اصلی هر بیس لایری است که باعث جلوگیری از کشیدگی عضلات و تکان خوردن‌های بیش از حد آنها در حین تمرنیات سنگین می‌شود.

این نوع بیس‌لیر برای بازیکنانی که از قبل دچار آسیب دیدگی و کشیدگی عضله هستند بسیار مفید است که نه تنها از آسیب شدیدتر جلوگیری می‌کند بلکه در روند بهبود آسیب دیدگی نیز موثر است.

بیس لایرها با تمرکز بر ریکاوری بدن ورزشکار با افزایش گردش خون، افزایش سطح اکسیژن رسانی به ماهیچه‌ها باعث افزایش چشمگیر سرعت بهبود و ریکاوری بدن می‌شوند و این یعنی شما یک گام از کسی که از بیس لایر استفاده نمی‌کند جلوتر هستید.

فراموش نکنید که لباس‌های بیس‌لایر را معمولا زیر لباس‌های اصلی می‌پوشند و آنها را به تنهایی نمی‌پوشند مگر در باشگاه اختصاصی خود.

پس نمی‌توان آنها را در مترو و اتوبوس پوشید و عضله‌ها را به نمایش گذاشت. از ما گفتن بود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل