گلونی

سینما ملت به سراغ موج نو فرانسه رفت

سینما ملت به سراغ موج نو فرانسه رفت

سینما ملت به سراغ موج نو فرانسه رفت

سینما ملت به سراغ موج نو فرانسه رفت

قسمت سوم مستند تلویزیونی «سینما ملت» به تهیه کنندگی محمد هادی نعمت اللهی با عنوان «گریز از مرکز» امشب از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش گلونی از روابط عمومی برنامه؛سومین قسمت از مستند سریالی «سینما ملت» با عنوان «گریز از مرکز» به سال‌ پرآشوب ۱۹۶۸ در پاریس گریزی می‌زند و از دریچهٔ تاریخ به معرفی و بررسی جریان «موج نو» سینمای فرانسه خواهد پرداخت.

این برنامه از سرگذشت پرفراز و نشیب موج‌نویی‌های فرانسه از شور جوانی «فرانسوا تروفو» و «ژان لوک گدار» در کنار استادی چون «آندره بازن» و راه‌اندازی مجلهٔ بانفوذ «کایه‌دوسینما» آغاز می‌شود و تا پایین کشیدن پرده سینما و تعطیلی جشنواره کن در می ۱۹۶۸ ادامه می‌یابد.

سینما ملت به سراغ موج نو فرانسه رفت

«سینما ملت» در این قسمت می‌کوشد به این پرسش پاسخ دهد که آیا فیلمسازان جوان سینمای فرانسه با این شوروش جسورانه و به ظاهر تحسین‌برانگیز توانستند به اصلاحات مد نظرشان در سینما و جامعه دست یابند؟

این برنامه با روایت اشکان صادقی در ۵۲ قسمت ۴۰دقیقه‌ای به بررسی تقاطع هنر-صنعت-رسانه مهم سینما با مولفه‌های قدرت ملت‌ها می‌پردازد.

در هر قسمت از این مجموعه، از منظر یک حادثه یا موقعیت تاریخی، به نقش بی‌بدیل سینما در آن بستر زمانی اشاره می‌شود و تأثیر‌وتأثر و کنش‌و واکنش این رسانه مقتدر و متنفذ در میدان عمل را به تصویر خواهد کشید.

برنامه «سینما ملت»، به تهیه‌کنندگی محمد هادی نعمت اللهی و سردبیری علی اکبر جناب زاده در گروه مستند شبکه افق تولید شده است.

گفتنی است این برنامه روزهای دوشنبه ساعت ۲۰ از این شبکه پخش و روزهای سه‌شنبه ساعت ۷ و ۱۲ باز پخش خواهد شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل