گلونی

موزه شهدا اصفهان نمایشگر فرهنگ ایثار و شهادت

موزه شهدا اصفهان

بیش از نیم میلیون نفر جان خود را در دفاع مقدس از دست دادند و امروزه موزه شهدا اصفهان نمایشگر فرهنگ ایثار و شهادت در ایران است.

موزه شهدا اصفهان نمایشگر فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش گلونی یک سال پس از انقلاب اسلامی – در سال 1358 – ملت  درگیر جنگ ویرانگر با همسایه خود عراق به مدت هشت سال شد.

در ایران، این جنگ دفاع مقدس نامیده می‌شود. بیش از نیم میلیون نفر جان خود را از دست دادند، جنگ تا به امروز کشور را دچار آسیب دیدگی کرد.

و امروزه موزه شهدا اصفهان نمایشگر فرهنگ ایثار و شهادت در ایران است.

موزه شهدا اصفهان

این موزه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مهر ماه ۱۳۸۱ با اهدافی بزرگ از جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و شناساندن و انتقال مفاهیم ارزشی شهید و شهادت به نسل جوان تاسیس شد.

این موزه نمونه‌ای از این موارد را نشان می‌دهد که چگونه یک نهاد فرهنگی می‌تواند زمینه‌ای چشمگیر را فراهم کند که بازدیدکنندگان در آن به یادآوری و عزاداری عمومی بپردازند و در نتیجه آن‌ها را در یک نهاد مدنی متحد سازد.

بخش‌های مختلف موزه

تالار اول: شهدای نهضت ساله اخیر تا قبل از انقلاب که مهمترین آنها انقلاب حضرت امام در سال ۴۲ است .

تالار دوم: شهدای شاخص ویژه استان پدر، پسر، سه برادر شهید، شهدای شاخص شهید مظلوم دکتر بهشتی، اشرف اصفهانی، فرماندهان و سرداران شهید.

تالار سوم: اختصاص به شهدای صنف‌های مختلف که متوجه اقشار مختلف در جنگ همانند پزشکان، هنرمندان، ورزشکاران و قشرهای مختلف است.

تالار سمعی بصری: در این سالن برای بازدیدکنندگان عزیز فیلمی با حال و هوای فضای دوران جنگ پخش خواهد شد که یادآور خون شهدای اسلام است.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: اصفهان، خيابان شمس آبادی

با گوگل مپ به موزه شهدا اصفهان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

خروج از نسخه موبایل