گلونی

موزه وزیری یزد مجموعه‌ای از اشیا تاریخی

موزه وزیری یزد

موزه وزیری یزد در سال 1368 افتتاح شد و اقلام مختلف مربوط به تاریخ یزد از جمله نسخه‌های خطی، اسناد قدیمی و غیره را در خود جای داده است.

موزه وزیری یزد مجموعه‌ای از اشیا تاریخی

به گزارش گلونی موزه وزیری یزد در سال 1368 افتتاح شد و اقلام مختلف مربوط به تاریخ یزد از جمله نسخه‌های خطی، اسناد قدیمی، اسناد، اشیای عتیقه از خانه‌های سنتی یزد، قفل‌ها، لباس‌های قدیمی و سکه‌ها را در خود جای داده است.

این موزه در کنار کتابخانه وزیری واقع شده است که در سال 1335  افتتاح شد.

موزه وزیری یزد

شهر تاریخی و باستانی یزد جاذبه‌های گردشگری زیادی برای بازدید دارد.

موزه وزیری در یزد، با تأیید آستان قدس رضوی، فعالیت خود را در سال 1368، در نزدیکی كتابخانه وزیری كه توسط حجت‌الاسلام وزیری تأسیس شد، آغاز كرد.

آثار درون موزه

 مساحت این موزه 6300 متر مربع است که در آن تمام اشیا عتیقه که از خانه‌ها و مردم یزد قرار داشت جمع شده و در این موزه به نمایش عمومی درآمد.

هزاران مورد با ارزش از قبیل چراغ‌های آویز، اتصال دهنده‌های قدیمی، سکه، لامپ، خطوط گل لاله، دست‌نوشته استاد میرعماد، دست‌نوشته پروفسور نیریزی، دست‌نویس درویش عبدالمجید طالقانی، عقود ازدواج، لباس‌های قدیمی زنان، طلا پارچه و روکش نقره‌ای، ساعت و… در آنجا نگهداری می‌شود.

همچنین، در قسمت‌های مختلف این موزه، قرآن نفیس و زیبایی را مشاهده خواهید کرد، لوازم حمام مانند تابه‌های تاس، لگن مسی، گلدان گل، سماور، ظروف چینی که به زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا تاریخ یزد را به بازدید کنندگان و گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند.

بازدید از موزه

این موزه در قسمت قدیمی یزد واقع شده است و نزدیک مسجد جامع است. موزه وزیری به جز روزهای تعطیل همه روزها از ساعت 7 صبح تا 19 میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان است.

اگر به یزد سفر کردید بازدید از این موزه زیبا را از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: یزد، خیابان امام، جنب مسجد جامع

با گوگل مپ به موزه وزیری یزد بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

خروج از نسخه موبایل