اعتراض به قوانین مهریه و شعارهای این تجمع

اعتراض به قوانین مهریه و شعارهای این تجمع

به گزارش گلونی تعدادی خبرنگار مغرض و معلوم‌الحال، سعی در به انحراف کشاندن تجمع شهروندان تهرانی مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی دارند.

این خبرنگاران تلاش کردند با سوءتعبیر شعارها، دلیل این تجمع اصیل را «اعتراض به قوانین مهریه» جلوه دهند، در حالی‌که تجمع‌کنندگان فقط قصد حمایت از بانوان سرزمینشان را داشتند.

اعتراض به قوانین مهریه

برای نمونه توجه شما را به تعدادی از شعارهای این تجمع انسان‌دوستانه و تعابیر آن‌ها جلب می‌کنیم.

۱. ازدواج ایرانی، مرد میشه قربانی

منظور این شعار این نیست که مرد در ایران قربانی ازدواج است.

اتفاقا برعکس، منظورش این است که یک مردِ نوعی، مثلا آقای «قربانی»، در کشاکش آن مرد می‌شود و این مرد شدن به‌ویژه برای کسانی که به خدمت سربازی نرفته‌اند، فوق‌العاده مهم و حیاتی است.

افراد دارای کارت پایان خدمت هم با ازدواج چیزی را از دست نمی‌دهند چون کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، ولو این‌که شخص کننده‌ کار عیب کند.

۲. حقوقمون ریاله، سکه‌هامون دلاره

منظور این شعار این نیست که افزایش حقوق، برخلاف افزایش نرخ سکه، متناسب با افزایش نرخ دلار نیست، بلکه هدف، کاهش نگرانی همسران سابق بابت دریافت سکه‌هایشان است.

شعاردهندگان می‌گویند درست است که به ریال حقوق می‌گیرند و ارزش ریال روز‌به‌روز رو به کاهش است، ولی اطمینان خاطر می‌دهند که هزینه‌ی لازم برای خرید سکه را به صورت دلاری در جایی امن پس‌انداز کرده‌اند.

۳. دغدغه‌ زندگی، مهریه‌ میلیاردی

شیطنتی که در مورد این شعار اتفاق افتاد حذف یک علامت سؤال از انتهای شعار بود.

شعاردهندگان که دغدغه‌های بسیار مهم‌تری مانند یوز ایرانی و کاشت بلوط در زاگرس زیبا را دارند، این سؤال اساسی را مطرح می‌کنند که آیا دغدغه‌ی زندگی امروز ما مهریه‌ میلیاردی است؟

البته که نیست. اگر باز هم در این زمینه تردید دارید، کافی است به شعاری که بلافاصله بعد از این شعار داده می‌شود (مورد ۴) توجه کنید.

۴. دغدغه‌ زندگی، مهریه‌ ریالی

این شعار بر خلاف مورد قبل، صورت سؤالی ندارد. همان‌طور که می‌بینید، شعاردهندگان اعلام می‌کنند دغدغه‌ زندگی مهریه میلیاردی نیست، بلکه آن‌ها نگران مهریه‌های ریالی هستند که قبل از سنت حسنه‌ی سکه، برای دوشیزه‌ها‌ی مکرمه در نظر گرفته می‌شد.

تجمع‌کنندگان خواستار محاسبه و پرداخت به‌روز آن مهریه‌ها هستند.

۵. ۱۱۰ سکه طلا = ۶۰ سال حقوق

شاید فکر کنید تجمع‌کنندگان از دهک‌های بالای جامعه هستند و نفسشان از جای گرم در می‌آید ولی شعار فوق که روی یک پلاکارد نوشته شده، اثبات می‌کند که اصلا این‌طور نیست.

یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که حقوق آن‌ها زیر دو میلیون تومان در ماه است، ولی با این وجود چیزی کم نگذاشته و مرد و مردانه حق و حقوق همسران سابق خود را می‌پردازند که این خودش از برکات مرد شدن امثال آقای« قربانی» بزرگوار است.

پایان پیام

نویسنده: مسعود توکلی

کد خبر : 194321 ساعت خبر : 7:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=194321
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

این فرهنگ غلط روقانون بوجود آورده. تاقانون تغییر نکنه آش وکاسه همینه…

کو گوش شنوا. انگارکل جامعه خوابن. بدبخت مردای آنی. بدبخت خانواده ی ایرانی. قوانینی که فقط مردها رومفلس وزمین گیرمیکنه. زنان روثروتمند وبی رحم.