جشنواره فیلم فجر سی و نه و فیلم‌هایش

جشنواره فیلم فجر سی و نه و فیلم‌هایش

فهرست فیلم های متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر۳۹ منتشر شد

​​​​​​برای نخستین بار در تاریخ جشنواره فیلم فجر، فهرست فیلم‌های متقاضی شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد.

به گزارش گلونی از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، با توجه به این که این دوره جشنواره بدون هیات انتخاب برگزار می‌شود و قرار است کلیه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بعد از تطبیق با مقررات اعلامی در فراخوان مورد داوری قرار گیرند، و در راستای سیاست شفاف‌سازی سازمان سینمایی، فهرست ۱۱۰ فیلم که تا پایان مهلت اعلام شده در فراخوان جشنواره سی و نهم (تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۵ دی ماه) در دبیرخانه ثبت‌نام شده‌اند، منتشر می‌شود.

لازم به تأکید است که این فهرست جهت تطابق با آئین‌نامه و مقررات جشنواره و احراز موارد قانونی اعلام شده در فراخوان جشنواره سی و نهم، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فهرست نهایی آثار برای ارائه به هیات داوران اعلام خواهد شد.

جشنواره فیلم فجر سی و نه

همچنین بر اساس تأکید مجدد دبیرخانه جشنواره سی و نهم، تنها آثاری در فهرست نهایی داوران قرار خواهد گرفت که نسخه DCP آنها تا موعد اعلام شده (۲۰ دی ۹۹) به دبیرخانه جشنواره ارائه شده باشد و اگر نسخه نهایی فیلمی پس از این موعد به دبیرخانه برسد، جهت بازبینی داوران پذیرفته نمی‌شود و فیلم خودبه‌خود حذف‌شده تلقی خواهد شد.

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر:

نجفی در خصوص تعداد فیلم‌های ثبت‌نامی بیان کرد که تا این لحظه نزدیک ۱۰۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام‌ کرده‌اند که باتوجه به اینکه برخی از این فیلم‌ها مغایر آئین‌نامه شرکت در جشنواره فیلم فجر بودند، تا این لحظه از سوی دبیرخانه ۵۴ فیلم توانستند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

نکته جالب توجه اینکه از این تعداد ۳۲ فیلم اولی است که نشان‌دهنده توجه بیش از پیش فیلمسازان جوان برای حضور در جشنواره فیلم فجر است. مهلت ثبت نام امروز است و تمدید نخواهد شد. همینطور سقف زمانی برای تحویل DCP فیلم‌ها تا ۲۰ دی‌ماه است که آن هم غیر قابل تمدید است.

نجفی درباره علل حذف فیلم‌های مغایر با آئین‌نامه گفت که این فیلم‌ها عموماً یا تله‌فیلم و ویدئویی بودند و یا از شرایط دیگر حضور در جشنواره مانند پروانه ساخت یا عدم حضور در جشنواره سال قبل برخوردار نبودند.

پایان پیام

کد خبر : 197161 ساعت خبر : 12:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=197161
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات