پیام رسان سیگنال جای واتساپ را می‌گیرد؟

یا جمع آوری اطلاعات‌تان را بپذیرید یا بیرون بروید؛ مقوله‌ای به نام حریم خصوصی

پیام رسان سیگنال جای واتساپ را می‌گیرد؟

به گزارش گلونی دکتر یونس شکرخواه استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار در کانال شخصی خود نوشت:

واتساپ که از فناوری رمزنگاری سیگنال استفاده می‌کند، شرایط استفاده از سرویس جدیدی را مطرح و از کاربران خواست با جمع آوری اطلاعات‌شان شامل شماره تلفن و مکان توسط فیسبوک و زیرمجموعه‌های آن موافقت کنند.

به نقل از ایسنا اگر کاربران تا هشتم فوریه با شرایط جدید استفاده از سرویس واتساپ موافقت نکنند، دسترسی به این اپلیکیشن را از دست خواهند داد.

برخی از فعالان حریم خصوصی در توییتر اقدام واتساپ که «یا جمع آوری اطلاعات‌تان را بپذیرید یا بیرون بروید» را زیر سوال برده و به کاربران پیشنهاد کردند به اپلیکیشن‌هایی نظیر سیگنال و تلگرام مهاجرت کنند.

محبوبیت اپلیکیشن سیگنال روز پنجشنبه یک روز پس از این که الون ماسک، مدیرعامل تسلا در اکانت توییتر خود از این اپلیکیشن پیام رسان حمایت کرد، رشد بیشتری یافت.

طبق آمار تحلیلی شرکت سنسور تاور، طی روزهای پنجشنبه و جمعه بیش از ۱۰۰ هزار کاربر سیگنال را از طریق فروشگاه‌های برنامه اپل و گوگل دانلود کردند در حالی که تلگرام حدود ۲.۲ میلیون بار دانلود شد.

بر اساس گزارش رویترز، نصب جدید واتساپ در هفت روز نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با هفته پیش از آن ۱۱ درصد کاهش یافت اما همچنان ۱۰.۵ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده است.

شرکت فیسبوک اپلیکیشن پیام رسان واتساپ را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد و در سال ۲۰۱۶ به کاربران یک بار فرصت داد گزینه عدم اشتراک اطلاعات این اپلیکیشن با فیسبوک را انتخاب کنند.

سخنگوی واتساپ اعلام کرد که تغییر اخیر به شرکت‌ها اجازه خواهد داد با استفاده از زیرساخت گسترده‌تر فیسبوک، چت‌های واتساپ را ذخیره کنند. با این حال وی مشخص نکرد علت تصمیم واتساپ برای انجام چنین تغییری چه بوده است.

طبق گزارش بیزنس اینسایدر، برایان اکتون و جیم کوم، موسسان واتساپ به ترتیب در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این شرکت را ترک کردند.

اکتون درباره ترک این شرکت که پس از تصمیم برای معرفی تبلیغات در واتساپ گرفته شد، صحبت کرد و از مردم خواست فیسبوک را حذف کنند.

خروج جیم کوم هم ظاهرا پس از اختلاف با مدیریت شرکت بر سر رویکرد شرکت در زمینه حریم خصوصی کاربران در واتساپ روی داد.

پایان پیام

کد خبر : 198029 ساعت خبر : 1:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=198029
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات