امید اکبری سربازی که سیلی خورد؛ قانون چه می‌گوید؟

امید اکبری سربازی که سیلی خورد؛ قانون چه می‌گوید؟

به گزارش گلونی امیر دریادار رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در خصوص موضوع زد و خورد نماینده مجلس با یکی از سربازان نیروی انتظامی معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایتی در این خصوص است.

از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مسئله بررسی خواهد شد.

فرض کنیم که سرباز هم در این رابطه مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است را مورد ضرب و شتم خود قرار دهد.

این پرونده در حال بررسی ستاد کل است و نتیجه آن متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: کار سرباز ما کاملاً درست و برگرفته از قانون بود و سرباز نباید به خودرویی که فاقد مجوز بود اجازه تردد در خط ویژه می‌داد.

سردار محمدحسین حمیدی روز ۵ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا درباره اخبار و فیلم منتشرشده مبنی بر سیلی زدن یک نماینده مجلس به صورت سرباز راهور در خط ویژه، اظهار کرد: کار سرباز ما کاملاً درست و برگرفته از قانون بود و سرباز نباید به خودرویی که فاقد مجوز بود اجازه تردد در خط ویژه می‌داد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: مستنداتی مبنی بر برخورد فیزیکی نماینده با سرباز پلیس راهور داریم که کاملاً کفایت می‌کند و باید ببینیم مرجع قضائی در این رابطه چه تصمیم‌گیری‌ای خواهد کرد.

وی یادآور شد: مستندات خود را نیز در این رابطه به مرجع قضائی ارسال کرده‌ایم.

امید اکبری سربازی که سیلی خورد

نماشای گلونی را دنبال کنید
مصداق تشویش اذهان عمومی

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری: سیلی زدن نماینده مجلس به سرباز وظیفه مصداق تشویش اذهان عمومی است.

نیروی انتظامی باید برای حفظ شأن خودش شکایت قضایی را ثبت کند. مدعی‌العموم باید ورود کند.

در صورت اثبات، سه تا ۶ ماه حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق برای این جرم تعیین شده است.

بررسی ماجرای درگیری نماینده با مامور راهور توسط مجلس

رییس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس: حادثه درگیری نماینده مجلس با مامور پلیس راهور در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است.

چه انتظاری از چنین جماعتی می‌توانیم داشته باشیم؟

محمد فاضلی – عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی هم در کانال شخصی خود نوشت:

فیلمی از نماینده مجلسی منتشر شده که سیلی به صورت سرباز زده است. چندی پیش هم کسی دیگر از صاحبان قدرت چنین کرده بود. آیا واقعا سرباز این کشور سزاوار چنین رفتاری است؟

آیا جوانی را که دو سال از عمر گرانبها را بدون حقوق، بدون آنکه مهارت و اندوخته‌ای از دوران سربازی بیندوزد که به کار زندگی‌اش بیاید، بدون شرایط رفاهی مناسب، و با انواع مصائب به معنای واقعی به اجباری می‌برند، باید سیلی زد؟

نماینده مجلس چه قدرت و زوری را پشتوانه خود احساس می‌کند که چنین رفتاری از خود نشان می‌دهد؟ پشتش به کجا بند است که چنین گستاخ می‌شود؟ و ما چه انتظاری از چنین جماعتی می‌توانیم داشته باشیم؟

و این جماعت چرا کلا نمی‌فهمند که آن سیلی فقط به صورت یک سرباز نمی‌نشیند، بلکه داغی می‌شود بر دل چند میلیون آدم که به اندازه کافی از صد مساله دیگر هم دل پُری دارند. قدرت بسیاری را ابله ساخته است.

عذرخواهی عنابستانی

پایان پیام

کد خبر : 200791 ساعت خبر : 5:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=200791
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات