گلونی

آخرین اخبار از تزریق واکسن اسپوتنیک وی در جهان

تزریق واکسن اسپوتنیک

آخرین اخبار از تزریق واکسن اسپوتنیک وی در جهان

آخرین اخبار از تزریق واکسن اسپوتنیک وی در جهان

به گزارش گلونی دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه مطبوعاتی گفت: «واکسن‌های خارجی کرونا ویروس ممکن است در روسیه در دسترس قرار گیرند، اما تنها در صورتی که ایمن و موثر شناخته شوند. در هر صورت، تولیدات داخلی از اولویت برخوردار هستند.»

مدودف گفت: «در مورد واکسن‌های خارجی ما هنوز قراردادی نداشته‌ایم، این طبیعی است زیرا هر کشوری ابتدا می‌خواهد نیازهای داخلی خود را برآورده کند و جمعیت خود را واکسینه کند.

ما هم همین موضع را اتخاذ می‌کنیم. البته برخی از پیشنهادات در حال حاضر مطرح شده، به عنوان مثال، چین چنین پیشنهادی ارائه داده است.

همه این پیشنهادات مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

اگر این یا آن واکسن موثر و بی‌خطر شناخته شود، می‌تواند در بازار ما حاضر شود. اما وظیفه اصلی امروز تولید واکسن روسی و دستیابی به تعداد موردنظر است.»

وی یادآور شد که سه واکسن علیه ویروس کرونا در مراحل مختلف آمادگی قرار دارند -اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا و واکسن مرکز چوماکوف، که اخیراً درخواست ثبت محصول خود را داده است.

مدودف گفت: «این سه واکسن از نظر اجزای بیولوژیکی و شیوه ایجاد ایمنی متفاوت هستند. واکسن مرکز چوماکوف کلاسیک‌ترین واکسن‌ها است و از همان اصول استفاده کرده که تمام واکسن های دیگر 200 سال گذشته انجام داده‌اند.»

مدودف اظهار داشت: «واكسن‌های ما آزمایش شده‌ و ایمن شناخته شده‌اند. باید از آنها استفاده شود و این تأكیدی است كه ما انجام می‌دهیم.»

وی بر تولید چندین میلیون دوز از هر واکسن در ماه تأکید کرد و گفت: «هدف ما تولید 30 میلیون دوزاسپوتنیک وی تا اواسط سال است. میزان تولید واکسن اپی واک کرونا نیز قابل توجه خواهد بود.»

آخرین اخبار از تزریق واکسن اسپوتنیک وی در جهان

در سایر کشورها

الجزایر روز یکشنبه اعلام کرد که در خصوص امکان تولید واکسن اسپوتنیک وی COVID-19 را بررسی کرده است.

دفتر نخست وزیری الجزایر اعلام کرد گفتگوها برای ساخت واکسن در الجزایر در دیدار نخست وزیر این کشور عبدالعزیز جراد و سفیر روسیه ایگور بلیائوف انجام شده است.

در بیانیه‌ای در این خصوص آمده است: «دو طرف توافق کردند که ملاقات مسئولین دو کشور با هدف ایجاد همکاری دوجانبه برگزار شود.»

الجزایر واکسیناسیون ملی خود را از روز شنبه، یک روز پس از دریافت 50 هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی آغاز کرد.

محموله واکسن استرازنکا قرار است امروز وارد این کشور شود.

در قزاقستان کمپین واکسیناسیون ویروس کرونا از روز دوشنبه آغاز شد.

در ابتدا، این کشور از واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه استفاده خواهد کرد و از اواسط ماه فوریه واکسن اسپوتنیک وی تولید خود قزاقستان استفاده خواهد کرد.

تولید واکسن اسپوتنیک وی در اواخر دسامبر در شهر کاراگاندا در قزاقستان آغاز شد.

به گفته مارات شورانوف، وزیر بهداشت کشور، دو میلیون دوز واکسن تا ماه ژوئیه در کاراگاندا تولید می‌شود.

در اولین مرحله از واکسیناسیون، کارمندان کادر درمان و بهداشت، معلمان، افسران پلیس و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن واکسن دریافت می‌کنند.

واکسیناسیون و تزریق واکسن اسپوتنیک برای کلیه شهروندان کشور داوطلبانه و رایگان خواهد بود.

در همین حال واکسن QazCovid-In قزاقستان مرحله سوم آزمایشات بالینی را پشت سر می‌گذارد.

در همین حال میلوس زمان، رئیس جمهور چک از ایده استفاده از واکسن اسپوتنیک وی در جمهوری چک پشتیبانی کرده است.

وی در یک مصاحبه رادیویی گفت: «اسپوتنیک وی در حال حاضر در با موفقیت در مجارستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. من هیچ اعتراضی به ورود این واکسن ندارم، متخصصان کشور هم تصمیم دارند از این واکسن در جمهوری چک استفاده کنند.»

طبق گفته زمان، متخصصان اپیدمیولوژی چک، از جمله رومن پریمولا، وزیر بهداشت سابق این کشور، اسپوتنیک وی را برای استفاده در این کشور توصیه کرده‌اند. وی تأکید کرد که برای اطمینان از تأمین کافی واکسن ضد ویروس کرونا باید از هیچ کاری کوتاهی نکرد.

از سوی دیگر آرژانتین هم قرار است روز سه شنبه، میزان بیشتری از واکسن روسی را دریافت کند، تنها چند روز پس از آنکه معاون رئیس جمهور کریستینا فرناندز دوکرچنر آخرین رهبر این کشور شد که واکسن اسپوتنیک وی دریافت کرد.

آرژانتین یکی از بزرگترین کشورهایی است که واکسیناسیون شهروندان خود را با واکسن اسپوتنیک وی آغاز کرده است.

هفته گذشته آرژانتین استفاده از اسپوتنیک وی را برای افراد 60 سال به بالا تصویب کرد، تا برنامه واکسیناسیون را به بخش بیشتری از مردم گسترش می‌دهد.

آرژانتین همچنین منتظر واردات اولین محموله واکسن آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد است.

این کشور آمریکای جنوبی در حالی که هنوز منتظر توزیع واکسن از کانال کوواکس است، در حال مذاکره برای تهیه واکسن فیزر بیونتک هم هست.

پایان پیام

ترجمه: روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

خروج از نسخه موبایل