گلونی

درخصوص تائید و تهیه واکسن روسی نگران هستیم

درخصوص تائید و تهیه واکسن روسی نگران هستیم

درخصوص تائید و تهیه واکسن روسی نگران هستیم

درخصوص تائید و تهیه واکسن روسی نگران هستیم

نامه 98 عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به ریاست جمهوری

در نامه ای به ریاست جمهوری، حدود 100 نفر از نمایندگان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی خرید واکسن روسی اسپوتنیک V از این کشور را غیرموجه و خطر آفرین دانستند.

درخصوص تائید و تهیه واکسن روسی نگران هستیم

متن این نامه که به امضای 98 عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی رسیده به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراماً بدینوسیله درخواست 98 نفر از نمایندگان مجمع عمومی نظام پزشکی کشور به عنوان نماینده جامعه پزشکی شهرهای مختلف کشور جهت خرید واکسن مطمئن و معتبر کرونا تقدیم می‌گردد، مستدعی است اقدام لازم مبذول فرمائید.

در شرایطی که بیماری کرونا خانواده‌های بسیاری را سوگوار کرده و ما را در ماتم هم‌قطاران خود سیاه‌پوش نموده است، خرید این واکسن که تاییدیه‌های حداقلی جهانی را طی نکرده و اثربخشی و بی‌خطر بودن آن در کشور تولید کننده نیز با ابهام و اعتراض مواجه است را به دلایل زیر غیرموجه و خطرآفرین می‌دانیم و به حکم وظیفه انسانی و شرعی خود خدمت شما یاد آور می‌شویم:

الف: اطلاعات شفافی از مراحل تحقیق و ساخت واکسن اسپوتنیک V در دسترس نیست.

ب: واکسن اسپوتنیکV توسط هیچ یک از منابع معتبر جهانی تایید نشده است و اثر بخشی و بی‌خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا مورد تشکیک قرار گرفته است.

ج :مدارک و مستندات و دلایل تایید این واکسن دراختیارصاحب‌نظران جامعه پزشکی قرارنگرفته است.

بدیهی است جامعه پزشکی کشور پس از یکسال تلاش، چشم انتظار تدبیر و اقدامی عاجل برای واکسیناسیون سراسری با واکسنی معتبر که روند علمی ومعقول تایید و تهیه را طی کرده باشد است و انتظار دارد که با در نظر گرفتن جمیع شرایط نسبت به خریداری بهترین واکسن‌های موجود دنیا از شرکت های چند ملیتی اقدام گردد.

جامعه پزشکی و مردم ایران هرگونه تعلل، تاخیر، ملاحظه‌کاری و مسامحه در این زمینه را غیر قابل قبول، نابخشودنی و تحمل ناپذیر می‌داند.

ما اعضای مجمع عمومی سازمان به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی نگرانی خود را نسبت به نحوه انتخاب، تائید و خرید واکسن موسوم اسپوتنیک V ساخت کشور روسیه اعلام می‌داریم.

با آرزوی تندرستی و توفیق

نمایندگان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل