گلونی

۳۳۴ دستگاه استخراج بیت کوئین از زیرزمین مسکونی

۳۳۴ دستگاه استخراج بیت کوئین از زیرزمین مسکونی

۳۳۴ دستگاه استخراج بیت کوئین از زیرزمین مسکونی

۳۳۴ دستگاه استخراج بیت کوئین از زیرزمین مسکونی

به گزارش گلونی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳۳۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) به ارزش بیش از ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی گفت:«۷ بهمن ماه خبری مبنی بر تعمیر و خرید و فروش دستگاه‌های ماینر در کارگاهی در حوالی جنت آباد، دریافت شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: با رصدهای اطلاعاتی و تحقیقات محلی مشخص شد، مالک ساختمانی زیر زمین محل سکونتش را به کارگاه تعمیر ماینر تبدیل کرده است و علاوه بر تعمیر دستگاه‌های ماینر به خرید و فروش آن می پردازد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی اظهارکرد: با هماهنگی قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن محل ۳۳۴ دستگاه بیت کوئین مستعمل کشف کنند».

در این رابطه متهم دستگیر و با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

مدت‌هاست که از گوشه و کنار کشور خبرهایی از این دست به گوش می‌رسد.

کشف جسته و گریخته‌ اماکن و برخورد قانونی با آنها خبر خوبی است، به شرط آنکه خبرهایی غیر رسمی را که بین مردم کوچه و بازار دست به دست می‌شود نادیده بگیریم.

بسیاری از تولیدکنندگان ورشکسته به صورت شخصی در مسیر ماینر و استخراج بیت کوین افتاده‌اند، یا کارگاه و کارخانه صنعتی تعطیل شده‌شان را برای نصب دستگاه ماینر اجاره داده‌اند.

به نظر نمی‌رسد در حالی که چرخ صنعت کشور به لطف تحریم و مرحمت قوانین و کیفیت مدیریت، در بسیاری از شهرک‌های صنعتی از حرکت ایستاده، کشف چنین سوله‌هایی کار مشکلی باشد.

کافی‌ است حجم مصرف انبارهای خالی و کارخانه‌ها و کارگاه‌های و … را بررسی کنیم.

شاید هر مصرف معنی‌دار برق در محل‌هایی که انتظار می‌رود دیگر انرژی برق زیادی به کارشان نمی‌آید سر نخ خوبی برای کشف محل‌های استخراج رمزارزها و اعمال قانون متخلفان باشد.

به این ترتیب شاید، دست کم شهروندان پایتخت و شهرهای بزرگ از خاموشی شبانه معابر در امان بمانند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل