گلونی

موزه شرفی ماسوله با اشیاء ۲۰۰ ساله

موزه شرفی ماسوله

موزه شرفی ماسوله با اشیاء ۲۰۰ ساله

موزه شرفی ماسوله با اشیاء ۲۰۰ ساله

به گزارش گلونی موزه شرفی ماسوله توسط آقای فرهاد شرفی در سال 1381 راه اندازی شده است. در واقع این موزه، موزه مردم‌شناسی خصوصی است که قدمت اشیاء درون آن به 200 سال قبل بر‌می‌گردد.

ساختمان این موزه دارای سه اتاق تو در تو است. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه جذاب ودیدنی آشنا کنیم.

موزه شرفی ماسوله

این موزه جذاب و دیدنی در بافت قدیمی شهرک ماسوله واقع شده است. اشیا موجود درون موزه از جنس چوب، مس، حصیر، سفال، آهن و شیشه است.

ماسوله

ایستاده در استان گیلان، در امتداد مسیر ابریشم، ماسوله یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین مکان‌های ایران است. دهکده شیب دار کوه پر از فضای سرسبز و خانه‌هایی است که به دلیل شرایط سخت زندگی در سطح پایین لایه‌لایه می‌شوند و تا آنجا که ممکن است ساخته می‌شوند.

ماسوله برای بازدید یک روزه از رشت یا فومن مناسب است. این گزینه جایگزینی خارق‌العاده برای شهرهای بزرگ‌تر ایران و فرصتی برای فرار از ترافیک در ایران فراهم می‌کند. از این گذشته، ماسوله به دلیل چیدمان خود، تنها شهری در کشور است که اجازه ورود وسایل نقلیه موتوری را ندارد.

این شهر در سال ۱۳۵۴ هجری خورشیدی طی شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی به عنوان میراث فرهنگی و طبیعی به ثبت رسیده‌است. ماسوله در پی احداث جاده ارتباطی جدید بین گیلان و آذربایجان و نیز قحطی ۱۳۲۰ و … بیشتر جمعیت خود را از دست داد.

پس از ثبت ماسوله به عنوان میراث فرهنگی و طبیعی، اجازه ساخت و ساز و توسعه شهر توسط شهرداری ماسوله، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان حفاظت محیط زیست داده نشد و در نتیجه هزاران تن از اهالی ماسوله طی 70 سال گذشته در نقاط مختلف ایران به ویژه تهران مقیم شدند.

این شهر زیبا دارای موزه‌های جذاب و دیدنی است. اگر به این مکان سفر کردید تماشای موزه مذکور را هرگز از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: فومن، ماسوله، موزه خصوصی مردم شناسی

با گوگل مپ به موزه شرفی ماسوله بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

خروج از نسخه موبایل