آلبوم ویر مسعود بختیاری را قانونی بشنوید

آلبوم ویر مسعود بختیاری را قانونی بشنوید

آلبوم ویر اثر مسعود بختیاری با ۱۱ قطعه در سال ۱۳۹۲ منتشر شد.

آلبوم ویر مسعود بختیاری

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی این آلبوم یکی از آلبوم‌های محلی محسوب می‌شود که اشعار آن با ادبیات بختیاری گفته شده است.

موسیقی محلی و موسیقی بختیاری یکی از سرمایه‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شود و هنرمندانی برای زنده نگه‌داشتن آن کوشیده‌اند. بهمن علاالدین یکی از همین هنرمندان است.

قطعات این آلبوم به ترتیب ابوالقاسم خان، آواز کوگ نازنین، تصنیف کوگ نازنین، گرفکار، صیادی، بازفت، ناسازگاری، آواز کوگ خوشخون، دراو، پیچیل مال و بنگ باو هستند.

از نوازندگان این اثر می‌توان به مهیار طریحی، هاله سیفی‌زاده، زکریا یوسفی، سهیل رزاقی، مرتضی صنایعی، علیرضا دریایی، سهیل صادقی، نوشین پاسدار، ارژنگ سیفی‌زاده و علی حافظی اشاره کرد.

با دانلود قانونی این اثر از نشر موسیقی دلنشین محلی و بختیاری حمایت کنیم.

مجموعه اين آهنگ‌ها به صورت محفلی و خانگی ضبط گشته و در ساليان اخير توسط ارژنگ سيفی‌زاده تا حد امکان بازسازی و صداگذاری و پالايش شده و از صدای معصومه مهرعلی  و سارنگ سيفی‌زاده جهت هم‌خوانی با استاد استفاده شده است.

بهمن علاالدین متخلص به مسعود بختیاری (۱۳۱۹-۱۳۸۵) نقش بسیار مهمی در زنده نگه‌داشتن زبان و ادبیات بختیاری داشته است.

از خصوصیات و ویژگی‌های‌ آثار این شاعر و ترانه‌سرا علاقه زیاد او به استفاده از مظاهر طبیعت در اشعار و سروده‌هایش است. وی در اشعارش به وفور از کلماتی چون مَه (ماه)، اَفتَو (آفتاب)، آستارَه (ستاره)، کَوْگ (کبک)، اَوْر (ابر)، بارون، تَش (آتش)، کُهْ (کوه) و … بهره می‌برد.

از دیگر خصوصیات بارز او که در آثارش متجلی شده، احیای آوازهای بومی در قالب اشعاری جدید است.

دقت نظر و توجه او به فرهنگ بومی از عوامل موفقیت او در جذب مخاطبان به شمار می‌رود. وی به جای استفاده از فرهنگ‌های دیگر برای ساختن ملودی از نغمه‌های ساز توشمال بختیاری (نوازندگان محلی)  بهره می‌جست.

پایان پیام

کد خبر : 204094 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=204094
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات