برگزاری جشنواره فجر در تهران نگران‌کننده است

زالی: برگزاری جشنواره فجر در تهران نگران‌کننده است

رییس ستاد مقابله با کرونا استان تهران اعلام کرد:‌ علیرغم حساسیت تهران و تعهداتی که در خصوص برگزاری جشنواره فجر داده شده در حواشی آن شاهد نقض پروتکل‌ها بوده‌ایم که بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی عصر دوشنبه در جلسه بررسی عملکرد طرح شهید سلیمانی در استان تهران گفت:

در حال حاضر میزان رعایت فاصله‌گذاری در تهران ۷۳ درصد است و از سوی دیگر مقرر شده فرصتی به بنده و استاندار تهران در ستاد ملی مدیریت کرونا داده شود تا گزارشی از دستاوردهای بهداشتی استان در مقابله با کرونا ویروس ارائه شود.

وی اظهار داشت: تبیین آمارهای اخیر نشان می‌دهد ظرف ۲۴ ساعت گذشته با تغییراتی که در الگوی آمارهای کرونا در استان تهران رخ داده است موج جدیدی از نگرانی رقم زده شده، به شکلی که در سرجمع بستری‌ها ما برخلاف روزهای گذشته به رکورد جدیدی رسیدیم و شاهد بستری ۲۱۲۰ نفر بودیم در حالیکه این رقم در هفته های گذشته زیر ۱۸۰۰ نفر بود.

نماشای گلونی را دنبال کنید

زالی ادامه داد:‌ در بخش عادی بستری ها نیز رکورد ۳۴۲ نفر را در استان تهران شاهد بودیم که از این میزان ۱۱۰ نفر در بخش ویژه بستری شده‌اند و افزایشی نیز در فوتی‌های استان ظرف ۲۴ ساعت گذشته داشته‌ایم.

از سوی دیگر اورژانس‌های تنفسی بیمارستان‌های تخصصی به تدریج در حال شلوغ‌تر شدن هستند و در بخش مراجعات سرپایی نیز عدد ۶۲۰۰ نفر را شاهد بودیم که بر همین اساس با در نظر گرفتن این الگو و تداوم آن در روزهای آتی می‌توانیم بگوییم ممکن است در شرف خیز جدیدی در استان تهران باشیم.

وی اظهار داشت: در مدت ۴۸ ساعت اخیر آمار شهر و استان تهران نسبت به هفته قبل با افزایش مواجه شده که این موضوع نگرانی‌هایی را به همراه دارد و این در شرایطی است که آمارهای‌مان در دی ماه نسبت به آبان در کلیه شاخص‌ها کاهش پیدا کرده بود اما هفته جاری آمارها با شیب ملایمی رو به رشد است.

وی تاکید کرد: ‌قرار بود در برگزاری برنامه های آئینی و جشنواره‌ها با توجه به تعهدات داده شده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمعات انجام شود؛ اما متاسفانه گزارش‌ها حاکی از عدم رعایت پروتکل‌ها است و قطعا اگر این مسیر ادامه پیدا کند با توجه به عدم اجرای تعهدات مجبور به بازنگری در این مجموعه‌ها هستیم و اگر رنگ شهرها تغییر کند باید محدودیت‌های جدید را اعمال کنیم.

زالی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان با رعایت پروتکل‌ها به گونه‌ای عمل کنند که شاهد روزهای تلخ پایانی سال نباشیم که البته ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان یکی از نقاط آسیب‌پذیر در تهران است.

پایان پیام

کد خبر : 203046 ساعت خبر : 8:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=203046
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات