جدول سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

جدول سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

جدول اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منتشر و بسترهای پخش مجازی این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، بر اساس جدول منتشرشده، ۴۳ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، تلفیقی با ۵۷ اجرا در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر حضور دارند‎.

گفتنی است طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا ، اجراهای این دوره جشنواره مجازی پخش می‌شود.

برهمین اساس دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر ضمن انتشار جدول این رویداد هنری، سایت‌های جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران و تیوال را به عنوان بسترهای پخش مجازی جشنواره معرفی کرده است.

و مخاطبان می‌توانند براساس زمان بندی مشخص شده در جدول، به صورت رایگان اجراهای صحنه‎ای جشنواره موسیقی فجر را مشاهده کنند.

جدول سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر
جدول اجرای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر چهارم اسفندماه، همزمان با آخرین شب پخش اجراها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان می‌دهد.

جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۶۴ و با نام اولیه «جشنواره سراسری سرود و آهنگ‌های انقلابی» شکل گرفت.

اولین دوره آن با شرکت بیست گروه در تهران برگزار شد. پس از چهار سال یعنی در سال ۱۳۶۸ دوره پنجم آن با طراحی آرم و نشانه و نماد و با عنوان «پنجمین جشنواره موسیقی فجر» ادامه یافت.

در سال ۱۳۷۰ و در هفتمین دوره خود، این جشنواره برای اولین بار شکل بین‌المللی به خود گرفت و بخش «معرفی موسیقی ملل مسلمان» به آن اضافه شد.

گروه‌های موسیقی از تاجیکستان، هند و آذربایجان در آن به اجرای برنامه پرداختند و از آن پس هر ساله جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه‌های موسیقی از کشورهای مختلف دنیا هم شد.

پایان پیام

کد خبر : 205354 ساعت خبر : 10:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205354
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات