جدیدترین وضعیت کنترل استاندارد اقلام مبارزه با کرونا

جدیدترین وضعیت کنترل استاندارد اقلام مبارزه با کرونا

طبق گفته مدیرکل استاندارد تهران، استاندارد ماسک به تازگی تصویب شده و هنوز آزمایشگاه تایید صلاحیت شده‌ای برای آزمون این محصول وجود ندارد و در زمینه محصولات ضدعفونی نیز در حال حاضر فقط مایع سفیدکننده و جرم‌گیر استاندارد اجباری دارند.

به گزارش گلونی محمودرضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: «در سال جاری یک واحد تولید الکل در تهران موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت اسـتاندارد برای این فرآورده شده که به علت عـدم اخذ مجوزهای بهداشتی (پروانه ساخت) توسط واحد تولیدی از ارگان‌های ذی‌ربط تا کنون به مرحله تولیـد انبوه نرسـیده است. بنابراین نمونه برداری‌های ادواری از این واحـد تولیـدی انجام نشده است. به جز این واحد هم واحد تولید الکل دیگری در استان تهران فعالیت نمی‌کند.»

وی همچنین درباره وضعیت بازرسی از استاندارد ماسک گفت: تا کنون تقاضایی جهت اخذ پروانه کاربرد علامت اسـتاندارد برای این فرآورده در این اداره کل به ثبت نرسـیده است، ضمن اینکه اسـتاندارد ملی این فرآورده تازه تدوین شده است و در حال حاضـر آزمایشـگاه همکار تائید صلاحیت شده برای آزمون کامل فرآورده طبق استاندارد ملی مربوطه وجود ندارد.

جدیدترین وضعیت کنترل استاندارد اقلام مبارزه با کرونا

به گفته این مقام مسئول درحال حاضـر اسـتاندارد مدونی تحت عنوان «مواد ضد عفونی کننده» نیز وجود ندارد، بنابراین در صورتی که فرآورده‌های «مایع سفید کننده» و «مایع اسیدی پاک کننده کاسه توالت (جرم‌گیر)» را بتوان ذیل مجموعه ضـد عفونی کننـده‌هـا در نظر گرفت، در حال حاضر  ۱۲ واحد تولیدی دارای پروانه معتبر مایع سفید کننده و  چهار واحد تولیدی دارای پروانه معتبر مایع اسیدی پاک کننده کاسه توالت فعال هستند.

وی افزود: در سال جاری مجموعا تعداد ۵۲ مورد بازرسی و ۳۶ مورد نمونه‌برداری (هفت مورد طرح طاهـا یا همان طرح جامع اجرای هماهنگ استاندارد) از این واحـدها صورت گرفته و تاکنون ۱۵ مورد تـذکر و اخطار در خصوص عـدم انطباق با اسـتاندارد ملی مربوطه به واحـدهای تولیـدی ابلاغ شده است. ضـمنا پروانه یک واحـد ابطال شده که بعـدا مجـددا موفق به اخـذ آن شد و یک مورد هم در دست اقدام جهت ابطال است.

پایان پیام

کد خبر : 205955 ساعت خبر : 2:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205955
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات