ربات حیرت انگیز SpotMini را ببینید

ربات حیرت انگیز SpotMini

در سال‌های اخیر به طور مداوم شاهد پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم.

به گزارش گلونی از انواع گوشی‌های موبایل هوشمند که در دسترس همه ماست تا دیگر گجت‌های ریز و درشت و در نهایت ربات‌هایی که انتظار می‌رود به‌ زودی جای انسان‌ها را بگیرند.

شرکت بوستون دینامیکس با ربات‌های هوشمندش مشهور است و با انتشار ویدیوهایی از ربات‌های هوشمندش توجه علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کند.

یکی از ربات‌های شرکت بوستون دینامیکس SpotMini نام دارد.

به گفته شرکت بوستون دینامیکس این یک ربات کوچک چهار پا است که یک گردن دراز و یک سر مار مانند دارد و می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد و به راحتی در یک دفتر یا خانه قرار می‌گیرد.

وزن این ربات ۳۰ کیلوگرم و کاملاً الکتریکی است و با یک بار شارژ می‌تواند ۹۰ دقیقه بسته به فعالیتی که انجام می‌دهد، فعال باشد.

ربات حیرت انگیز SpotMini را ببینید

 نماشای گلونی را دنبال کنید

ازکارهایی که ربات Spot می‌تواند با بازوی منعطفش انجام بدهد می‌توان به برداشتن اشیا، باز کردن در، بستن شیر گاز، کندن زمین و کاشتن یک گیاه، جابه‌جا کردن بلوک سیمانی، تحویل بسته و در نهایت نقاشی رو زمین اشاره کرد.

این‌ روزها با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن انواع مختلف ربات به زندگی روزمره‌، با توانایی‌های مختلف باعث می‌شود که تصور دنیای انیمیشن والی برای‌مان خیلی دور و غیر قابل باور نباشد.

دنیایی که حتی کوچک‌ترین کارها توسط ربات‌ها انجام می‌شود. دنیایی که ربات‌ها در آن حکومت می‌کنند.

شاید آن روزی که ربات‌ها تمام امور زندگی انسان‌ها را به‌دست بگیرند ما هم مثل انیمیشن والی به سیاره‌ دیگری مهاجرت کرده باشیم.

بوستون داینامیکس Boston Dynamics، یک شرکت مهندسی ساخت ربات است که در سال ۱۹۹۲ به عنوان موسسه تکنولوژی ماساچوست تأسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

امروزه بوستون داینامیکس را بیشتر به دلیل ربات‌های کوهنوردش می‌شناسیم که اکثراً فیلم‌های آن در یوتیوب منتشر شده است.

پایان پیام

نویسنده: بیتا اشکانیان

کد خبر : 203800 ساعت خبر : 1:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=203800
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات