عشق داند محمدرضا شجریان را دانلود کنید و بشنوید

عشق داند محمدرضا شجریان را دانلود کنید و بشنوید

عشق داند یا کنسرت ابوعطا، عنوان یک آلبوم موسیقی سنتی ایرانی است با آواز محمدرضا شجریان و نوازندگی تار محمدرضا لطفی که در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ و در سفارت آلمان اجرا شده و به ‌طور رسمی در سال ۱۳۷۶ منتشر شده‌است.

عشق داند محمدرضا شجریان

این آلبوم را دانلود کنید

به گزارش گلونی کنسرت ابوعطا محمدرضا شجریان و محمدرضا لطفی در سال ۱۳۵۹ با نام «عشق داند» یکی از پرشورترین و زیباترین ساز و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی است که تا کنون شنیده‌ایم.

محمدرضا شجریان و محمدرضا لطفی در این آلبوم در سال‌های جوانی خود بودند و ابوعطا را با هیجان و شوری فروان اجرا کرده‌اند.

در ابتدا مقدمه تار می‌شنویم و بعد از آن ساز و آواز و کار در آخر با تصنیف «بهار دلکش» ساخته «درویش خان» پایان می‌یابد.

قطعات این آلبوم تکنوازی تار، ساز و آواز (غزل حافظ)، ساز و آواز (دوبیتی‌های باباطاهر)، تصنیف بهار دلکش، ساخته درویش‌خان با سرایندگی شعر از ملک‌الشعرای بهار هستند.

اجرایی که به اعتقاد زنده‌یاد پرویز مشکاتیان بهترین کار لطفی و یکی از زیباترین ابوعطاهای ایرانی است.

اجرا روی شعری از حافظ با مطلع «در نظر بازی ما بی‌خبران حیرانند» آغاز و با تصنیف معروف «بهار دلکش» درویش‌خان با شعری از ملک‌الشعرای بهار به پایان رسید. تا یک بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی ناب شکل بگیرد.

محمدرضا لطفی در سال ۱۳۲۵ در شهر گرگان زاده شد. او به مدت پنج سال در هنرستان موسیقی به آموختن موسیقی پرداخت و موسیقی را نزد استادانی چون علی اکبر شهنازی، حبیب‌الله صالحی فرا گرفت.

در سال ۱۳۴۳ جایزه نخست موسیقی‌دانان جوان را نیز کسب کرد. در سال ۱۳۵۴ در جشنواره موسیقی جشن هنر شیراز به همراه محمدرضا شجریان و ناصر فرهنگ‌فر به اجرای راست پنجگاه پرداخت که بسیار مورد توجه قرار گرفت. استاد محمدرضا لطفی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ چشم از جهان فرو بست.

پایان پیام

کد خبر : 203318 ساعت خبر : 8:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=203318
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات