موزه سلطان آباد اراک گنجینه‌ای با عظمت

موزه سلطان آباد اراک گنجینه‌ای با عظمت

به گزارش گلونی موزه سلطان‌آباد اراک گنجینه‌ای با عظمت در شهر اراک است. این موزه یکی از موزه‌های زیبا و دیدنی و به عنوان چهارمین موزه در این شهر شناخته می‌شود که در سرای کاشانی بازار اراک واقع شده است.

همان‌طور که می‌دانید نام قدیمی شهر اراک سلطان‌آباد بوده است و این موزه زیبا که نمایانگر صنایع دستی و گردشگری اراک است که با نام سلطان‌آباد و توسط محمدمهدی باباخانی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی بنا شده است.

با ما همراه باشید تا شما را با این موزه بیشتر آشنا کنیم.

موزه سلطان آباد

این موزه با مساحتی بالغ بر ۱۳۰ متر مربع ساخته شده است. در این موزه می‌توان آثار زیبای خوشنویسی و صنایع فلزی را تماشا نمود.

این موزه صد‌ها اثر صنایع دستی ایران زمین از شهر‌های مختلف کشور را در خود جای داده است. و دارای ۳ تالار است که در آن آثار خوشنویسی، سوزن دوزی، لباس‌های قاجاری، خاتم کاری، قلمزنی، فلزکاری و کتیبه‌های مختلف به همراه تابلوهای هنری و اشیا قدیمی به نمایش گذاشته شده‌اند.

بخش‌های مختلف موزه

بخش خوشنویسی موزه یکی از بخش‌های مهم این مکان است که آثار خوشنویسان بسیاری از دوره‌های مختلف را در دل خود جای داده است. در واقع خوشنویسی مربوط به سده هفتم هجری را نیز می‌توانید در این موزه تماشا کنید.

آثار خوشنویسان مشهور ایرانی از جمله: درویش عبدالمجید طالقانی، میرعماد حسنی، میر علی هروی، میرزا فتحعلی حجاب شیرازی، میرزا غلامرضا اصفهانی، یاقوت مستعصمی، محمدهاشم لولو اصفهانی، میرزا کاظم، ظل‌السلطان محمد باقر خان، محمدجعفر تبریزی، میرزا رضاخان فراهانی، فتحعلی تنکابنی، میرزا اسدالله شیرازی، کیخسرو خروش و فتحعلی واشقانی فراهانی در این موزه به نمایش در آمده است.

اگر به شهر اراک سفر کردید تماشای این موزه زیبا و دیدنی را هرگز از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: اراک، خیابان محسنی، کوچه افتخار

با گوگل مپ به موزه سلطان آباد اراک بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

کد خبر : 205519 ساعت خبر : 7:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205519
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات