موزه سیلک کاشان در تپه‌های تاریخی سیلک

موزه سیلک کاشان در تپه‌های تاریخی سیلک

به گزارش گلونی کاشان بیشتر به خاطر باغ‌های ایرانی‌، جشنواره سالانه گلاب و خانه‌های تاریخی نفیس شهرت دارد. اما در حاشیه این شهر کویری موزه سیلک کاشان در تپه‌های تاریخی سیلک مکانی برای علاقه‌مندان به باستان شناسی است.

ادامه مطلب را بخوانید تا یکی از مکان‌های باستانشناسی ایران را از تاریخ کشف کنید.

موزه سیلک کاشان

این موزه یکی از مکان‌های تاریخی کاشان بشمار می‌رود و در فلات ایران واقع شده است. در این مکان مدارکی متعلق به دوران پیش از هخامنشی پیدا شده است.

در ابتدا در سال ۱۳۱۲ توسط تیمی از باستان‌شناسان اروپایی به رهبری رومن گیرشمن حفاری شد، تپه سیلک قدیمی‌ترین چهار زیگورات در ایران است که توسط تمدن ایلام ساخته شده است. این مکان با حدود ۷۵۰۰ سال قدمت، شاهدی بر تمدن باستانی است.

این موزه یک مکان باستانی بزرگ در حومه شهر کاشان، استان اصفهان، در مرکز ایران، نزدیک باغ فین است. فرهنگ ساکن این منطقه با فرهنگ رودخانه زاینده‌رود پیوند خورده است زیگورات سیلک حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است.

آثار درون موزه

مجموعه کوچکی از آثار حفاری شده به نمایش گذاشته شده در مرکز بازدیدکنندگان، نگاهی اجمالی به نبوغ هنری این افراد باستانی دارد.

با این حال، بیشتر این آثار باستانی در نهایت در موزه لوور، موزه بریتانیا، موزه هنر متروپولیتن نیویورک و موزه ملی ایران قرار گرفتند.

این موزه اشیائی از جمله فنجان‌ها، کوز‌‌ها و سایر ظروف نقاشی‌هایی از انسان و حیوانات را به تصویر می‌کشد.

ابزار و آلات تراشیده شده روی سنگ، استخوان حکاکی شده و حتی آنچه به نظر می‌رسد بازی‌های رومیزی است از دیگر یادگاری‌های به نمایش درآمده در این موزه است.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان اصفهان، ضلع جنوبی غربی شهر کاشان، سمت راست جاده کاشان به فین، خیابان امیر کبیر

با گوگل مپ به موزه سیلک کاشان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 203610 ساعت خبر : 1:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=203610
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات