موزه مردم شناسی شهر بابک کرمان در عمارت موسی خانی

موزه مردم شناسی شهر بابک کرمان در عمارت موسی خانی

به گزارش گلونی موزه مردم شناسی شهر بابک کرمان در عمارت موسی خانی در ایران در شهر بابک استان کرمان واقع شده است. این یکی از بناهای تاریخی متعلق به دوران قاجار است.

 این ساختمان بین سال‌های ۱۲۶۴–۱۲۴۹ ساخته شده است. مساحت آن ۷۵۰۰ متر مربع (۲۳۰۰ متر مربع زیر ساختمان، ۵۲۰۰ متر مربع باغ عمارت) است.

موقوفات بسیاری در این موزه وجود دارد.

موزه مردم شناسی شهر بابک

این بنا به دستور موسی خان پسر فرمانروای شهر بابک در آن زمان ساخته شد. این در همان زمان بود که ایران توسط محمد شاه قاجار و ناصرالدین شاه قاجار اداره می‌شد.

ساختمان موسی خانی در قسمت‌های مختلف با گچ تزئین شده است. مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز خشت و رس خام، کاه، آهک، گچ، سنگ، چوب و شیشه است. نوع چوبی که در و پنجره‌ها استفاده می‌شود از چوب گردو است در حالی که ستون‌ها از درخت توت ساخته شده‌اند.

شهر بابک

شهربابک شهری باستانی در ایران است. مورخان بر این باورند که این شهر توسط اردشیر بابکان، مشهورترین پادشاه ساسانی در حوالی ۱۸۰۰ سال پیش ساخته شده است.

میمند یکی از ۴ روستای قدیمی ایران در فاصله ۳۶ کیلومتری شهربابک قرار دارد. سرچشمه و میدوک، بزرگترین معادن مس ایران، در اطراف این شهر واقع شده‌اند. شهر بابک در غرب استان کرمان واقع شده است.

فاصله شهر کرمان تا شهربابک ۲۴۷ کیلومتر است. در شرق آن رفسنجان، در محدوده جنوبی آن سیرجان است و در شمال و غرب مرزهای مشترکی با استان یزد دارد.

شهربابک یکی از شهرهای باستانی ایران است و گفته می‌شود بنیانگذار آن بابک (پدر اردشیر بابکان) است.

اگر به این شهر زیبا سفر کردید حتما از این موزه دیدن کنید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: کرمان، شهربابک، خیابان شهید بهشتی

با گوگل مپ به موزه مردم شناسی شهر بابک کرمان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

کد خبر : 200714 ساعت خبر : 5:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=200714
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات