موزه میراث روستایی گیلان در رشت، ایران

موزه میراث روستایی گیلان در رشت، ایران

به گزارش گلونی موزه میراث روستایی گیلان در رشت موزه‌ای بسیار زیباست عرض این موزه ۲۶۰۰ کیلومتر مربع است و همچنین یک موزه در فضای باز است.

این موزه مطمئناً در نوع خود اولین موزه بوم‌گردی در ایران و بزرگترین موزه خاورمیانه است. این استان در میان جنگل‌های شمال استان گیلان قرار دارد.

این موزه در سال ۱۳۸۴ راه اندازی شده است. اما بذر این ایده پس از فاجعه زلزله رودبار در سال ۱۳۶۹ کاشته شد.

موزه میراث روستایی گیلان

این موزه به مساحت ۲۶۰۰ کیلومتر مربع از جنگل سراوان، در قلب طبیعت، نزدیک رشت، مرکز استان گیلان واقع شده است. محیط بسیار خوب و آرام است. این کلبه‌ها از ۹ روستای مختلف گیلان است.

هر یک از آنها نمایانگر منطقه معماری و فرهنگی متفاوتی از گیلان هستند. این موزه دارای ۹ بخش است که هر بخش یک روستا را نشان می‌دهد. تاکنون هفت روستای کامل در موزه بازسازی شده است.

آثار درون موزه

این موزه زیست محیطی نه تنها مربوط به خانه‌های سنتی است بلکه نمایانگر نحوه زندگی مردم محلی در گذشته است. شما می‌توانید مردان و زنان با لباس سنتی زیبا را ببینید که در حال انجام کارهای گذشته مردم گیلک هستند.

از این طریق می‌توانید با سبک زندگی آنها و چیزهایی که قبلاً با آنها زندگی می‌کردند آشنا شوید. در این موزه عناصر فرهنگی مربوط به ابزارهای زندگی و کار، خوراک، پوشاک و غیره نیز به نمایش در آمده است.

این موزه با تمام دیدنی‌هایش آرامش خاصی را به شما الحاق خواهد کرد. اگر به رشت سفر کردید حتما از این موزه زیبا دیدن کنید. امیدواریم از تماشای آن لذت ببرید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: گیلان، کیلومتر ١٨ آزادراه رشت- قزوین، نرسیده به پلیس راه، جاده‌‏ی سراوان- شفت

با گوگل مپ به موزه میراث روستایی گیلان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 204212 ساعت خبر : 5:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=204212
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات