موزه میرزا کوچک خان جنگلی رشت را بشناسید

موزه میرزا کوچک خان جنگلی رشت را بشناسید

به گزارش گلونی مقبره میرزا کوچک خان جنگلی معروف به سردار جنگل در جنوب رشت واقع شده است. این بنای تاریخی ساده و در عین حال زیبا اکنون موزه میرزا کوچک خان جنگلی رشت است. میرزا کوچک خان مرد مبارز انقلاب مشروطه و رهبر جنبش جنگل بود که علیه نقض مرزها و استقلال ایران از بیگانگان جنگید. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه زیبا آشنا کنیم.

خانه قهرمان ملی و مبارز افسانه‌‌ی آزادی میرزا کوچک خان جنگلی در شهر رشت، استان گیلان واقع است. در این موزه اشیا و اسناد باقیمانده از جنبشی را که میرزا کوچک خان در اوایل قرن بیستم آغاز کرد به نمایش گذاشته شده است.

اشیا درون موزه

خانه میرزا کوچک خان در رشت با حفظ کتاب و اسناد مربوط به جنبش جنگل به کتابخانه و نمایشگاه تبدیل شده است.

این كتابخانه در طبقه اول واقع شده و طبقه دوم به اشیا و اسناد باقیمانده از جنبشی كه میرزا كوچک خان در اوایل قرن بیستم برای مبارزه با خائنان داخلی و دشمنان خارجی ایران آغاز کرد، اختصاص یافته است.

این خانه با مساحتی بالغ بر ۱۱۲۰ متر مربع بنا شده است.

اگر به رشت سفر کردید بازدید از این موزه زیبا و جذاب و دیدنی را هرگز از دست ندهید. این موزه دارای آرامشی خاص در فضایی بسیار صمیمی است.

میرزا کوچک خان در تاریخ معاصر ایران یک قهرمان ملی محسوب می‌شود. وی جنبشی را در جنگل‌های گیلان در شمال ایران ایجاد کرد که به جنبش جنگل معروف شد. این قیام از سال ۱۲۹۳ آغاز شد و تا سال ۱۲۹۹ که جنبش شکست خورد همچنان فعال بود.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: گیلان، رشت، استادسرا، خیابان سهیل دبیری

با گوگل مپ به موزه میرزا کوچک خان جنگلی رشت بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 203960 ساعت خبر : 10:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=203960
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات